Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat v záchvatu zoufalosti srovnává neprodejnou elektrickou pětistovku s Teslou Cybertruck, je to absurdní
14.10.2024 | Petr Prokopec
Výroba kdysi jednoho z nejprodávanějších modelů Fiatu stojí a hned tak se znovu nerozjede, takový nezájem o dnes jen elektrický Fiat 500 je. Marketing jistě může pomoci, ale tento?
V roce 2020 představil Fiat novou generaci modelu 500. Ta nepochopitelně dostala pouze elektrický pohon, se kterým na český trh dorazila s cenou startující na 899 900 korunách. Za tuto sumu jste dostali baterie o kapacitě 42 kWh, s nimiž teoretický dojezd činil 320 km, k pohonu pak italský hatchback užíval jednotku naladěnou na 118 koní. Nešlo tedy o žádného rekordmana, nicméně fakt, že Fiat 500 je líbivým vozem, k jistému zájmu vedl. I proto, že zákazníků optimistických směrem k bateriovému bývalo víc.
Nyní jsme o čtyři léta dál a na světě pomalu není většího zoufalce, než je právě italská automobilka. Ta totiž v mezičase musela spalovací provedení poslat do důchodu. A protože předpokládala, že to elektrické si podmaní celý svět, začala na nové spalovací variantě pracovat až ve chvíli, kdy jí začalo téct do bot plným proudem. Momentálně tak zkouší provedení 500e udat všemožnými způsoby, přičemž třeba v Česku cenu základní verze, která má ovšem paket s pouhými 24 kWh, již snížila na 689 900 Kč.
Levnější je pak i provedení s většími bateriemi, nicméně ani start na 779 900 Kč žádnou drastickou změnu v oblibě znamenat nebude. Auto nekupuje téměř nikdo a jeho výroba už chvíli stojí a stát bude. Vůz je ale k mání i ve Spojených státech, kde se mu nedaří ani o trochu líp, a tak tam Italové vyrukovali s reklamní kampaní, kvůli které ale elektrický hatchback působí leda trapněji. Srovnáván je totiž s Teslou Cybertruck, což je asi totéž, jako když modelku postavíte vedle statného dělníka a budete tvrdit, že je to ona, komu půjde práce s lopatou lépe.
Fiat v kampani zvané You Say Tomato, We Say Pomodoro poukazuje na podle něj italská specifika. Třeba na to, že jeho vůz je stylovější, a tak zatímco Cybertruck je inspirován úhly (inspired by angles), zatímco 500e je inspirováno anděli (inspired by angels). Americký pick-up je pak dle tvrzení Italů chladný jako led, zatímco jejich produkt vás dokáže rozehřát. Kromě toho je pětistovka prezentována jako kráska, zatímco zástupce Tesly má být pověstným netvorem.
Něco takového působí opravdu zoufale, jako snaha přihřát si polívčičku na úplně jiném autě, které aspoň budí zájem. Obáváme se tedy, že tato kampaň Fiatu přinese maximálně další posměch, ne však další prodeje. V zámoří totiž 500e startuje na 32 500 dolarech (cca 752 tisíc korun), pročež je stejně drahý jako třeba Ford Ranger. Tedy víc než pětimetrový pick-up, který nemá problém ani s místem, ani s dojezdem a maličký Fiat i v základní verzi pokoří dokonce i dynamikou. Tohle je vážně marné bušení do zavřených vrat.



Tohle je Fiat 500e, elektrický prcek, který je možná pohledný, ale příliš drahý a nikam nedojede. Foto: Fiat
A tohle je Tesla Cybertruck, co mají obě auta společného? No nic, právě na tom ale Fiat staví svůj marketing. Foto: Tesla
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 4 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nejčtenější články
Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.14. 10:10 - Brus
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 08:25 - řidičBOB
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB