Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat povtrdil výrobu crossoveru 500X i odvozeného Jeepu v Melfi, prázdniny končí
21.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové modely se čekají až v roce 2014, do té doby musí Fiat investovat do 500 svařovacích robotů, nové lakovny, lisovny a montážní linky 24 miliard korun.
O problémech italského Fiatu víme již delší dobu. Stejně tak dobře známé jsou spekulace ohledně crossoveru 500X, který by mělo doprovázet dvojče s logem Jeepu. Doposud však nebylo tak úplně jasné, jak automobilka oba oříšky rozlouskne. Šéf koncernu Sergio Marchionne však tento týden přišel s rozhodnutím, které zabíjí obě mouchy jednou ranou.
Změnu na propadajících se evropských trzích samozřejmě Fiat sám o sobě vyvolat nedokáže. Vyřešit by se ovšem měla skomírající kapacita jeho továren, z nichž některé jedou jen na 50 % a některé dokonce mají prozatímní „prázdniny”. Marchionne totiž potvrdil, že výroba obou novinek bude probíhat v továrně Fiatu v italském Melfi.
Radost z toho jistě má italská vláda, které nepřibudou nezaměstnaní, pro koncern však zavedení nových montážních linek, lakovny, lisovny a nákup 500 svařovacích robotů vyjde na nějakých 24 miliard. Oba vozy by proto měly být setsakra úspěšné, neboť nezájem klientely znamená další krůček směrem k bankrotu.
Fiat proto hodlá s modelem 500X zamířit do vyššího segmentu trhu, kde již nebude tolik záležet na kvantitě, jako spíše na luxusu na palubě. Model Jeepu, o jehož názvu ještě nebylo rozhodnuto, pak bude prodáván jen s pohonem všech kol a bohatší standardní výbavou.
První modely by měly sjet z linky v roce 2014. Pro Jeep se přitom jedná o zcela nový segment, zatímco u Fiatu model 500X nahradí stárnoucí Sedici. O rok později by navíc na stejné lince měl vzniknout nástupce Punta postavený na platformě Fiatu 500L.
Podle Marchionneho je navíc kapacita továrny v Melfi dostatečná k výrobě čtyř modelů, v roce 2016 by tak měla dorazit další karosářská verze vycházející z platformy „Small Wide“. Obě novinky pak mají rovněž mířit na bohatou klientelu. Výroba mainstreamových modelů by přitom nadále měla pokračovat ve svém stěhování mimo západní Evropu, a to především kvůli levnější pracovní síle. Z toho důvodu se ostatně třeba model 500L vyrábí v Srbsku v bývalé továrně Zastavy.

Fiat 500X se poprvé představil v červenci v Turíně, ovšem pouze takto
Zdroje: Autocar, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před hodinouVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 2 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 4 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 5 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle