Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat Panda 2012: premiéra ve Frankfurtu, začátek výroby ještě letos
29.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Třetí generace Pandy se již bez nejmenších pochyb představí na letošním frankfurtském autosalonu. Vyrábět se navíc nově bude opět v Itálii.
Šéf výroby Fiatu Stefan Ketter potvrdil, že současnou Pandu čeká brzký konec kariéry. Již na autosalonu ve Frankfurtu v půlce září se totiž představí třetí generace této malé-velké legendy, její sériová produkce pak začne o pouhé dva měsíce později. Stane se tak navíc v továrně firmy v Pomigliano d'Arco, kde se dnes vyrábějí Alfy Romeo.
O samotné nové Pandě zatím nevíme nic podrobnějšího, jistotou je jen to, že jedno z nejprodávanějších malých aut posledních let se do prodejů dostane začátkem roku 2012. Pozoruhodné přitom je, že jeho výroba bude do zmíněné továrny přesunuta zcela v rámci plánu „Fabbrica Italia”, který má domácí (rozumějte italskou) produkci Fiatů zvýšit ze současných 650 tisíc až na 1,4 milionu aut za rok.
Jde o jeden ze záměrů šéfa Fiatu Sergia Marchionneho, který se kvůli tomu dostal i do sporu s odbory. Zrovna Panda v současnosti vzniká v Polsku a aby mohla být vyráběna v Itálii, musí se produktivita italských továren zvýšit o desítky procent. To znamenalo nutnost změny současného dvousměnného provozu po 235 pracovních dnů až na třísměnný provoz počas 280 pracovních dnů. To se odborářům příliš nezamlouvalo, nakonec jim ale nezbylo než s Marchionneho záměrem souhlasit, neboť jim pohrozil přesunem části výroby opačným směrem, tedy do Polska nebo Srbska.
V Polsku se nadále bude vyrábět model 500 a odvozený Ford Ka, budoucnost tohoto závodu je přesto nejistá. I když dnes vyrábí půl milionu aut za rok (včetně současné Pandy) a jde tak o druhou největší továrnu Fiatu po brazilském Belo Horizonte, s plány vedení na značnou „italizaci” výroby na Poláky bez mohutného zvýšení prodejů Fiatu mnoho práce nezbude.



Dnešní Fiat Panda ve verzi Cross
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 7 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 10 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva