Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo
10.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Punto bylo kdysi veleúspěšné mini, v posledních letech však na trhu stále více strádá. Fiat jej nahradit chce, zatím ale není jisté, že k tomu vůbec dojde.
Fiat Punto svého času patřil mezi bestsellery. Byl tak úspěšný, že jako jeden z pouhých pěti vozů dokázal v evropských prodejích pokořit VW Golf a začátkem 90tých let oslovoval takřka 600 tisíc zákazníků ročně. Nástupce sice tohoto úspěchu nedosáhl, nicméně ani v jeho případě se nedalo zpočátku mluvit o propadáku. V posledních letech však Italové zjevně na tento hatchback zapomněli, neboť kupříkladu faceliftu se dočkala pouze indická verze.
Ve světle výše zmíněného asi není překvapením, že Punto v posledních dvou letech v Evropě více než strádá. Loni registrace nepřekročily ani 80 tisíc kusů, na českém trhu pak majitele našlo pouze 151 exemplářů. To při pohledu na ceny startující na sumě 236 900 Kč navíc můžeme považovat za zázrak, zvláště když za danou částku dostáváte 1,2litrový motor s osmiventilovou technikou.
Proč zde o tom ale hovoříme? Důvodem jsou slova Lucy Napolitana, šéfa Fiatu pro Evropu, Střední východ a Afriku. Ten uvedl, že značka „pracuje dnem i nocí“ na tom, aby mohla mít v nabídce nové Punto. Donedávna se přitom tradovalo, že tento model bude nahrazen Fiatem 500 Plus. Kromě změny názvu se měla přesunout také výroba, a sice z Itálie do Polska. Na to samozřejmě v rámci snižování nákladů a tedy zlepšení konkurenceschopnosti ještě dojít může, zajímavější je ovšem zachování označení Punto. Fiat totiž ještě donedávna chtěl úspěch tohoto modelu navýšit právě přiřazením k „pětistovkové“ rodině.
A v čem onen boj spočívá? Napolitano řekl, že „součástí koncernu FCA je šest značek a všechny bojují o investice“. Obhájit tu do nové generace hlavně evropského mini prý není snadné - jde sice o velký segment, Fiat ale nově nabízí Tipo, který za cenu potenciálního Punta nabízí více auta. Zní to logicky, jenže třeba taková Škoda má v nabídce Rapid i Fabii a dobře prodává obojí. Tyto segmenty mají zkrátka trochu jinou klientelu, to ale pravděpodobně u Fiatu ví. Jen si to musí obhájit u vedení koncernu...
Fiat Punto se dočkal faceliftu pouze v případě indické verze, ta evropská strádá čím dál tím více
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 5 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 6 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 8 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 9 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis