Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari žene prodeje vzhůru, zisk za třetí kvartál je o 62 procent vyšší než loni
29.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve třetím čtvrtletí roku 2015 dodali Italové zákazníkům rekordní počet aut a míří dříve naznačeným směrem. Cena akcií na to ale pozitivně nezareagovala.
Ferrari před několika dny vstoupilo poprvé ve své historii na burzu, přičemž prvotní zájem o akcie vedené pod symbolem RACE rozhodně nebyl nemalý. V jedné chvíli se jejich hodnota ocitla nad 60 dolary (cca 1 470 Kč), aktuálně však poněkud klesá. Momentálně se totiž prodávají pouze za 51,41 USD (1 260 Kč), tedy pod původní prodejní hodnotou 52 dolarů (1 274 Kč). Vše má přitom spojitost s obavami investorů, jež se týkají budoucnosti značky. Syn zakladatele automobilky Piero Ferrari a zástupce rodiny Agnelliů John Elkann totiž již oznámili, že chystají dohodu, díky které jim připadne většina hlasovacích práv.
Mimo to jsou zde zvěsti, jež souvisí s poklesem exkluzivity. Značka totiž hodlá navýšit roční kvótu 7 000 vozů, kterou zavedl bývalý šéf Ferrari Luca di Montezemolo, na devět tisíc exemplářů. K této expanzi by mělo dojít postupně do roku 2019, vyšších registrací se ale nejspíše dočkáme již letos. Dle zprávy za třetí čtvrtletí roku 2015 bylo totiž zákazníkům dodáno 1 949 vozů, o 21 procent více než loni. Podle odhadů by tedy k 31. prosinci 2015 měl odbyt narůst na 7 700 kusů.
Souběžně s vyššími dodávkami se zvětšil i čistý zisk, který činí 91 milionů Eur (2,465 miliardy korun). Tím ale pozitivní zprávy končí, dále tu máme i nějaká ta negativa. Ty souvisejí zejména s poklesem prodejů o 24 procent v čínském regionu, mimo to se meziročně o 17 procent snížil zájem o dvanáctiválcové modely. To je však dáno i faktem, že jak Ferrari FF, tak i F12 jsou na trhu již čtvrtým rokem, a proto zákazníci začínají vyhlížet modernizovaná provedení.















Zájem o Ferrari FF začíná s ohledem na delší působnost vozu na trhu klesat, zákazníci již vyhlížejí modernizaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB