Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari žene prodeje vzhůru, zisk za třetí kvartál je o 62 procent vyšší než loni
29.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve třetím čtvrtletí roku 2015 dodali Italové zákazníkům rekordní počet aut a míří dříve naznačeným směrem. Cena akcií na to ale pozitivně nezareagovala.
Ferrari před několika dny vstoupilo poprvé ve své historii na burzu, přičemž prvotní zájem o akcie vedené pod symbolem RACE rozhodně nebyl nemalý. V jedné chvíli se jejich hodnota ocitla nad 60 dolary (cca 1 470 Kč), aktuálně však poněkud klesá. Momentálně se totiž prodávají pouze za 51,41 USD (1 260 Kč), tedy pod původní prodejní hodnotou 52 dolarů (1 274 Kč). Vše má přitom spojitost s obavami investorů, jež se týkají budoucnosti značky. Syn zakladatele automobilky Piero Ferrari a zástupce rodiny Agnelliů John Elkann totiž již oznámili, že chystají dohodu, díky které jim připadne většina hlasovacích práv.
Mimo to jsou zde zvěsti, jež souvisí s poklesem exkluzivity. Značka totiž hodlá navýšit roční kvótu 7 000 vozů, kterou zavedl bývalý šéf Ferrari Luca di Montezemolo, na devět tisíc exemplářů. K této expanzi by mělo dojít postupně do roku 2019, vyšších registrací se ale nejspíše dočkáme již letos. Dle zprávy za třetí čtvrtletí roku 2015 bylo totiž zákazníkům dodáno 1 949 vozů, o 21 procent více než loni. Podle odhadů by tedy k 31. prosinci 2015 měl odbyt narůst na 7 700 kusů.
Souběžně s vyššími dodávkami se zvětšil i čistý zisk, který činí 91 milionů Eur (2,465 miliardy korun). Tím ale pozitivní zprávy končí, dále tu máme i nějaká ta negativa. Ty souvisejí zejména s poklesem prodejů o 24 procent v čínském regionu, mimo to se meziročně o 17 procent snížil zájem o dvanáctiválcové modely. To je však dáno i faktem, že jak Ferrari FF, tak i F12 jsou na trhu již čtvrtým rokem, a proto zákazníci začínají vyhlížet modernizovaná provedení.















Zájem o Ferrari FF začíná s ohledem na delší působnost vozu na trhu klesat, zákazníci již vyhlížejí modernizaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
3.3.2025Číňané už ovládají 76 procent trhu s auty, na která EU vsadila vše. Ale nepolevíme a dotáhneme to do konce!
3.3.2025Muž, který dostal od Shakiry zadarmo její Lamborghini, se ho po pár měsících musí zbavit, auto ho přivádí na mizinu
3.3.2025Vrcholné čínské Porsche za cenu Škody je obrovský hit. Letošní výroba se rozprodala jako nic, už dorazilo do Evropy
3.3.2025Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB