Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari si vzalo úvěr 67,6 miliardy Kč, zalátá jím dluhy mateřského FCA
1.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Separace koníka od koncernu FCA je v plném proudu. Aby ovšem Ferrari mohlo být samostatné, musí přispět do prázdné kasy Sergia Marchionneho.
Italská automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku má za sebou opravdu rušné období. Tím nemyslíme ani tak časté odhalování nových modelů, nýbrž počátek separace od mateřského koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Prvním krokem v tomto ohledu byl vstup Ferrari na newyorskou burzu, kde byly veřejnosti nabídnuty akcie odpovídající desetiprocentnímu podílu. Dalším krokem bude vyrovnání se s dosavadními vlastníky a součástí této operace je i převzetí části dluhů FCA. Ty byly počas existence Ferrari v rámci koncernu i jeho dluhy, při separaci si pak zkrátka jejich část muselo odnést s sebou jako závazek směrem k FCA.
Právě kvůli tomu se Ferrari domluvilo s deseti bankami na půjčce v celkové výši 2,5 miliard Eur (cca 67,6 mld. Kč). Z této sumy dvě miliardy Eur (54,1 mld. Kč) jsou rozděleny na překlenovací a dlouhodobý úvěr, přičemž splatnost prvního má vypršet za 12 měsíců. Ferrari ovšem může využít opce a splatnost o dalších šest měsíců prodloužit. Všeobecně se ovšem počítá s tím, že půjčka bude následně pokryta dlouhodobým úvěrem, jehož splatnost činí 5 let.
Zbývající půlmiliarda Eur (13,5 mld. Kč) je revolvingový úvěr, který počítá s pětiletou splatností. Ferrari přitom počítá, že dané finance budou použity jen občas ke korporátním účelům. Ona vyšší část půjčky je ovšem vyhrazena na zmiňované převzetí části dluhů FCA, tedy jinými slovy na zalátání děr v rozpočtu Sergia Marchionneho. To byl ostatně jeden z důvodů, proč k separaci koníka od FCA koncern přistoupil.
Ferrari pak k celé transakci dodává, že důvěra bankovních domů jasně prokazuje kredibilitu firmy. Dá se přitom předpokládat, že se splacením úvěrů nebudou mít Italové sebemenší problém, zvláště když i nadále vůči zákazníkům nepraktikují přístup „kdo dřív přijde, ten dřív mele“, nýbrž „kdo více zaplatí, ten si jediný zamele“...




Po vstupu na newyorskou burzu nyní Ferrari sáhlo po úvěru, díky němuž pomůže zalátat dluhy FCA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
Nejnovější články
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 2 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 4 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 5 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch