Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari má cenu skoro 300 miliard Kč. Na prodej ale není a nebude, ríká šéf FCA
8.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle analytiků má italská značka hodnotu 148,5 miliard korun, podle Marchionneho jde o dvojnásobek. Zájemci o koupi však mají smůlu.
Sergia Marchionneho, šéfa koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA), bychom rozhodně nenazvali mluvkou, takové počastování zkrátka a dobře není výstižné. Jde spíše o chodící gejzír slov, který začne prýštit, kdykoli jen dostane příležitost. Když mluví pět minut, vystačí to na pět článků, když mluví celý den, bude se o tom psát nejméně pár týdnů. Nepřekvapí tak, že jeho nový plán pro jednotlivé značky koncernu FCA, který jsme podrobně rozebrali včera, bude mít ještě mnoho doher. O návratu SRT pod křídla Dodge či definitivním konci Lancie už byla řeč, s italsko-americkým koncernem jsme se tím ale opravdu nerozloučili.
Nejnovějším dozvukem je hodnota Ferrari, kterou analytici z Wall Street stanovili na 3,3 až 5,4 miliardy Eur (90,75 až 148,5 miliardy korun). To je ale podle Marchionneho zoufale málo, ve skutečnosti má prý automobilka z Maranella cenu minimálně 10,8 mld. Eur (297 mld. Kč). Je samozřejmě otázkou, která z obou stran má pravdu - ta nás ale ve výsledku zajímat ani nemusí. I kdybychom totiž dané finance měli, Ferrari si koupit nebudeme moci.
Součástí Marchionneho prezentace byl totiž i jeden slide, na kterém bylo jasně zřetelné, že „Ferrari není na prodej“. Jen u toho ovšem šéf koncernu neskončil, neboť podle něj nebude značka se vzpínajícím se koníkem ve znaku k mání nikdy. Což je prohlášení, kterému se dá i nedá věřit - husy, jež zlatá vejce snáší pravidelně a po nichž touží stále více lidí, by se asi zbavoval jen málokdo, na druhou stranu nikdo neví, co se stane za pár let. Ferrari tak dozajista bude součástí Fiatu v nejbližší době, po Marchionneho odchodu ale může mít vedení FCA i jiné představy...

Marchionneho vzkaz zní jasně, Ferrari na prodej není...
...hodnotu značky však odhadl na masivních 297 miliard korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva