Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari LaFerrari a BMW i8: dva hybridní sporťáky pod plným plynem (videa)
16.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani jedno z těchto aut není ničím dříve neviděným, v ostré akci se ale zatím ukázala jen zřídka, nebo vůbec. Podívejte se na i8 při akceleraci a LaFerrari na okruhu.
Házet tyhle dva automobily do jednoho pytle se může zdát pomýlené, krom snahy ušetřit si trochu práce a místo dvou nezajímavých článků dát dohromady alespoň jeden trochu zajímavý, má vše i své faktické důvody. V obou případech se jedná o hybridní sporťáky a i když jeden sází spíše na monstrózní dvanáctiválec podporovaný menším elektromotorem a druhý na výkonný elektromotor podporovaný malým tříválcem, koncepčně si tak vzdálené nejsou. A je tu ještě jeden důvod - vidět je v náročnější akci bylo navzdory jejich obecné známosti dosud možné jen velmi ojediněle, pokud vůbec.
Máme-li začít tím, který bylo dosud možné spatřit leda při výletních vyjížďkách, obrátíme vaši pozornost na BMW i8. Tohle již plně odhalené auto bavorská automobilka na několika videích ukázala, ale nic co by připomínalo plnou akceleraci se v nich neobjevilo. O takový snímek se postarali až kolegové z The Smoking Tire, kteří ve Spojených státech údajně náhodou narazili na testovací prototyp vozu. Na náhody příliš nevěříme, zvláště ty opakované, ale to je nakonec celkem nepodstatné - díky těmto záběrům můžete vidět i8 alespoň „odpálit to” z parkoviště při najíždění na hlavní silnici. Marně při tom nezní a pomalu též nevypadá.
Druhý snímek si bere na mušku Ferrari LaFerrari při testech na okruhu ve Fioranu. Tam už jsme vůz párkrát vidět mohli, tenhle záznam ale má svou jedinečnost - vozy jsou dva, jeden je úplně, druhý téměř úplně nemaskovaný a ani jeden z nich nenabourá. Navíc se s tím jejich piloti nemažou jen chvíli, ale pořád, je to prostě ostrá akce od začátku do konce
Že Ferrari ve srovnání s i8 hraje trochu jinou ligu, poznáte asi sami, tomu ale odpovídá už přibližně desetinásobný rozdíl v ceně. Smyslem konání Ferrari ale jistě nebylo ani to, ani ukázat se před kamerou proslulého „carparazza” jménem Marchettino, ale trénovat, třeba i za účelem zadupat do země na Nordschleife zatím úspěšnější Porsche 918. Jen čas ukáže, zda se to Italům podaří...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva