Ferrari HY-KERS 2012: hybridní systém Ferrari vysvětlen i na videu

Největší novince Ferrari pro pekingský autosalon už jsme jeden článek věnovali, více než tisíc slov ale možná řekne jediné video. Právě to pro vás máme dnes.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ferrari HY-KERS 2012: hybridní systém Ferrari vysvětlen i na videu

24.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Ferrari HY-KERS 2012: hybridní systém Ferrari vysvětlen i na videu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Největší novince Ferrari pro pekingský autosalon už jsme jeden článek věnovali, více než tisíc slov ale možná řekne jediné video. Právě to pro vás máme dnes.

Ferrari včera v Číně představilo konečnou podobu svého hybridního systému HY-KERS. Může se to zdát banální záležitostí, ale není tomu tak - na rozdíl od stejné nazvaného řešení představeného před dvěma léty v Ženevě již nejde o žádný pokus či koncept, ale o skutečně definitivní ztvárnění systému, který se ještě letos neobjeví v ničem menším než absolutní špičce nabídky značky.

V našem včerejším povídání jsme nový HY-KERS popsali nejlépe, jak bylo s ohledem na tehdy dostupné informace možné, zorientovat se v celkem hutném textu ale nemusí být přinejmenším pro ty méně technicky zdatné úplně jednoduché. I proto Ferrari krátce po premiéře přispěchalo s videem, které fungování celého systému vcelku názorně představuje.

Popisky jsou tedy k dispozici pouze v angličtině, věříme však, že vám i tak následující tříapůlminutový snímek leccos osvětlí. Nejprve zmiňuje již několikrát uvedené, tedy že jde o druhou evoluci hybridního pohonu italské automobilky, přičemž tentokrát je určen pro vozy s motorem umístěným před zadní nápravou. Video dále popisuje jednotlivé části systému, jejich umístění nebo vzájemnou interakci a samozřejmě také celkový přínos.

Je to celkem pěkná podívaná, škoda jen, že ji v závěru degraduje naprosto absurdní proklamace o 40 % snížení emisí CO2, o které se má HY-KERS číslo dvě postarat. Pokud by něco takového měl opravdu dokázat, musel by také snížit spotřebu paliva o 40 %, což je samozřejmě nemožné. Věřili bychom klidně i řadově desítkám procent při určitém stylu jízdy, ale to by vůz také musel disponovat náležitě silným elektromotorem (či spíše elektromotory) coby generátoru elektřiny, které umožnily vracet do pohonu vozu podstatnou část energie jinak zmařené při brzdění. To ale tento KERS zvládne jen těžko.

Snížení spotřeby skoro o polovinu je tak možné leda v ampérovské eurorealitě, tedy zkrátka tak, že spotřeba díky plně nabitým akumulátorům před testem opravdu takto výrazně klesne, o dlouhodobě udržitelné změně nelze hovořit. Že má Opel resp. EU snahu podobným způsobem „oblbovat” masy, to vcelku chápeme, Ferrari by si ale jako výrobce technicky mimořádně vyspělých aut mohlo podobnou přetvářku odpustit.

I přes tuto černou kaňku ale jde o video hodně třech minut vašeho času...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.