Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 GTB v akci na prvním videu: zvukem nudí, pneumatikám ale dává kouř
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka vyměnila atmosférický osmiválec za přeplňovaný. Je tak výkonnější, rychlejší, ale po zvukové stránce předchůdci nesahá ani po kotníky.
Nové Ferrari 488 GTB je bezesporu jednou z hlavních hvězd ženevského autosalonu. Tomu se ovšem nikdo nemůže divit, neboť v prvé řadě jde o novinku Vzpínajícího se koníka, ve druhé pak o opravdu působivý design a ve třetí o výkony, které rozhodně nejsou zavrženíhodné. Ostatně, posuďte sami - máme tu 670 koní a točivý moment 760 Nm, s nimiž kupé z Maranella zvládne stovku za 3 sekundy, dvoustovku za 8,4 sekundy a nejvyšší rychlost 330 km/h.
Tato jízdní dynamika ovšem nepadá jen na účet aerodynamické karoserie, která se pyšní několika aktivními prvky, nebo hmotnosti pouze 1 370 kg. Svou „vinu“ nese také osmiválcová pohonná jednotka. Ta ovšem není jen zdrojem působivého výkonu, ale také nepříliš kurážného zvuku. Namísto předchozího 4,5litrového atmosférického agregátu totiž dostala do vínku downsizing snižující objem na 3,9 litru a především turbodmychadlo.
Výsledek této rošády si můžete vychutnat na prvním oficiálním videu. I když slovo „vychutnat“ je zde spíše ironicky, neboť zvuk příliš atraktivní není, zvláště při poslechu zvenčí. Uvnitř je to o trochu lepší, což nám napovídá, že také u Ferrari zjevně objevili kouzlo audiosystému, který může dublovat práci pohonné jednotky a výfuku. Paradoxní přitom je, že značka prohlašuje, že právě na výfukovém ústrojí odvedla nemalou práci, aby vůz dobře zněl.
Parafrázovat tedy můžeme slova moderní české klasiky a rovnou se zeptáme, kde asi „soudruzi z Itálie udělali chybu“. Oficiální odpověď nejspíše nedostaneme a vlastně jí ani nečekáme, neboť viník je jasný a nic než přeplňování za tímto zklamáním nestojí. Chcete důkaz? Stačí sjet níže a pustit si druhé video, na kterém řádí předchozí Ferrari 458 Speciale. V jeho případě se vám totiž chloupky za krkem začnou ježit ihned...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 10:22 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch