Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 GTB v akci na prvním videu: zvukem nudí, pneumatikám ale dává kouř
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka vyměnila atmosférický osmiválec za přeplňovaný. Je tak výkonnější, rychlejší, ale po zvukové stránce předchůdci nesahá ani po kotníky.
Nové Ferrari 488 GTB je bezesporu jednou z hlavních hvězd ženevského autosalonu. Tomu se ovšem nikdo nemůže divit, neboť v prvé řadě jde o novinku Vzpínajícího se koníka, ve druhé pak o opravdu působivý design a ve třetí o výkony, které rozhodně nejsou zavrženíhodné. Ostatně, posuďte sami - máme tu 670 koní a točivý moment 760 Nm, s nimiž kupé z Maranella zvládne stovku za 3 sekundy, dvoustovku za 8,4 sekundy a nejvyšší rychlost 330 km/h.
Tato jízdní dynamika ovšem nepadá jen na účet aerodynamické karoserie, která se pyšní několika aktivními prvky, nebo hmotnosti pouze 1 370 kg. Svou „vinu“ nese také osmiválcová pohonná jednotka. Ta ovšem není jen zdrojem působivého výkonu, ale také nepříliš kurážného zvuku. Namísto předchozího 4,5litrového atmosférického agregátu totiž dostala do vínku downsizing snižující objem na 3,9 litru a především turbodmychadlo.
Výsledek této rošády si můžete vychutnat na prvním oficiálním videu. I když slovo „vychutnat“ je zde spíše ironicky, neboť zvuk příliš atraktivní není, zvláště při poslechu zvenčí. Uvnitř je to o trochu lepší, což nám napovídá, že také u Ferrari zjevně objevili kouzlo audiosystému, který může dublovat práci pohonné jednotky a výfuku. Paradoxní přitom je, že značka prohlašuje, že právě na výfukovém ústrojí odvedla nemalou práci, aby vůz dobře zněl.
Parafrázovat tedy můžeme slova moderní české klasiky a rovnou se zeptáme, kde asi „soudruzi z Itálie udělali chybu“. Oficiální odpověď nejspíše nedostaneme a vlastně jí ani nečekáme, neboť viník je jasný a nic než přeplňování za tímto zklamáním nestojí. Chcete důkaz? Stačí sjet níže a pustit si druhé video, na kterém řádí předchozí Ferrari 458 Speciale. V jeho případě se vám totiž chloupky za krkem začnou ježit ihned...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch