Ferrari 488 GTB předvedlo svůj zvuk na okruhu. Možnosti 458 jsou úplně jinde (videa)

Nová přeplňovaná jednotka Ferrari nezní vysloveně špatně, ve srovnání s předchůdcem však nemá nejmenší šanci zaujmout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ferrari 488 GTB předvedlo svůj zvuk na okruhu. Možnosti 458 jsou úplně jinde (videa)

22.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari 488 GTB předvedlo svůj zvuk na okruhu. Možnosti 458 jsou úplně jinde (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová přeplňovaná jednotka Ferrari nezní vysloveně špatně, ve srovnání s předchůdcem však nemá nejmenší šanci zaujmout.

Nové Ferrari 488 GTB se nám po stránce vzhledové líbí, tedy alespoň více než předchozí kupé 458 Italia. Dá se navíc předpokládat, že po stránce jízdní dynamiky strčí do kapsy nejen svého předchůdce, ale i řadu konkurentů. Nicméně jednou z definujících vlastností italských plnokrevníků je zvuk, a ten je v případě přeplňovaných motorů jedním kamenů úrazu. Výjimkou v tomto ohledu bohužel není ani nová Berlinetta.

Dnešní článek není prvním, ve kterém figurují 488 GTB a 458 Speciale, vrátit se k tomuto tématu nám ale velí nové video, které snad zatím nejlépe zachycuje zvuk právě přeplňované novinky. Vůz si můžeme poslechnout v akci na okruhu, což nám dovoluje navnímat jeho zvukový projev v nejrůznějších situacích. Patrně nám dáte zapravdu, že nezajímavý není, stejně tak ale neoslní - když se motor začne drát do vysokých otáček, čekáte, že to nejlepší právě začíná. Jenže ono to právě končí.

Pro srovnání toho, jak moc jinde dokáže být předchozí atmosférická 458, zde ve verzi Speciale, jsme vytáhli jedno starší video. Pravda, vůz tu není sériový, ale o to tu nejde - varianta s 4,5litrovou V8 tu s výfukovým systémem Fi, ukazuje, kde až končí potenciál točivější atmosféry. Vůz nezřídka připomene (starší) monoposty Formule 1, což je něco, čeho turbomotor nebude schopen nikdy a nijak.

Lépe než slova vám situaci vykreslí přiložená videa, na nichž nás překvapila u Ferrari 488 GTB činnost bočních blinkrů, které se aktivují při ostrém brzdění. Takovou funkci bychom u plnokrevníka z Maranella nečekali, třebaže zde bude nejspíše dána jen navoleným jízdním režimem vozu. I tak se nám to zdá být poněkud ostudné, posuďte sami...


Ferrari 488 GTB předvedlo svůj zvuk na okruhu. Možnosti 458 jsou úplně jinde (videa) - 1 - Ferrari 488 GTB vs 458 Speciale nove video 01Ferrari 488 GTB předvedlo svůj zvuk na okruhu. Možnosti 458 jsou úplně jinde (videa) - 2 - Ferrari 488 GTB vs 458 Speciale nove video 02Ferrari 488 GTB předvedlo svůj zvuk na okruhu. Možnosti 458 jsou úplně jinde (videa) - 3 - Ferrari 488 GTB vs 458 Speciale nove video 03
V rámci zvuku nemá přeplňované Ferrari proti tomu atmosférickému jediný argument

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.