Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 GTB předvedlo svůj zvuk na okruhu. Možnosti 458 jsou úplně jinde (videa)
22.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová přeplňovaná jednotka Ferrari nezní vysloveně špatně, ve srovnání s předchůdcem však nemá nejmenší šanci zaujmout.
Nové Ferrari 488 GTB se nám po stránce vzhledové líbí, tedy alespoň více než předchozí kupé 458 Italia. Dá se navíc předpokládat, že po stránce jízdní dynamiky strčí do kapsy nejen svého předchůdce, ale i řadu konkurentů. Nicméně jednou z definujících vlastností italských plnokrevníků je zvuk, a ten je v případě přeplňovaných motorů jedním kamenů úrazu. Výjimkou v tomto ohledu bohužel není ani nová Berlinetta.
Dnešní článek není prvním, ve kterém figurují 488 GTB a 458 Speciale, vrátit se k tomuto tématu nám ale velí nové video, které snad zatím nejlépe zachycuje zvuk právě přeplňované novinky. Vůz si můžeme poslechnout v akci na okruhu, což nám dovoluje navnímat jeho zvukový projev v nejrůznějších situacích. Patrně nám dáte zapravdu, že nezajímavý není, stejně tak ale neoslní - když se motor začne drát do vysokých otáček, čekáte, že to nejlepší právě začíná. Jenže ono to právě končí.
Pro srovnání toho, jak moc jinde dokáže být předchozí atmosférická 458, zde ve verzi Speciale, jsme vytáhli jedno starší video. Pravda, vůz tu není sériový, ale o to tu nejde - varianta s 4,5litrovou V8 tu s výfukovým systémem Fi, ukazuje, kde až končí potenciál točivější atmosféry. Vůz nezřídka připomene (starší) monoposty Formule 1, což je něco, čeho turbomotor nebude schopen nikdy a nijak.
Lépe než slova vám situaci vykreslí přiložená videa, na nichž nás překvapila u Ferrari 488 GTB činnost bočních blinkrů, které se aktivují při ostrém brzdění. Takovou funkci bychom u plnokrevníka z Maranella nečekali, třebaže zde bude nejspíše dána jen navoleným jízdním režimem vozu. I tak se nám to zdá být poněkud ostudné, posuďte sami...
V rámci zvuku nemá přeplňované Ferrari proti tomu atmosférickému jediný argument
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 6 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 8 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 10 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva