Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 GTB předvedlo svůj zvuk na okruhu. Možnosti 458 jsou úplně jinde (videa)
22.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová přeplňovaná jednotka Ferrari nezní vysloveně špatně, ve srovnání s předchůdcem však nemá nejmenší šanci zaujmout.
Nové Ferrari 488 GTB se nám po stránce vzhledové líbí, tedy alespoň více než předchozí kupé 458 Italia. Dá se navíc předpokládat, že po stránce jízdní dynamiky strčí do kapsy nejen svého předchůdce, ale i řadu konkurentů. Nicméně jednou z definujících vlastností italských plnokrevníků je zvuk, a ten je v případě přeplňovaných motorů jedním kamenů úrazu. Výjimkou v tomto ohledu bohužel není ani nová Berlinetta.
Dnešní článek není prvním, ve kterém figurují 488 GTB a 458 Speciale, vrátit se k tomuto tématu nám ale velí nové video, které snad zatím nejlépe zachycuje zvuk právě přeplňované novinky. Vůz si můžeme poslechnout v akci na okruhu, což nám dovoluje navnímat jeho zvukový projev v nejrůznějších situacích. Patrně nám dáte zapravdu, že nezajímavý není, stejně tak ale neoslní - když se motor začne drát do vysokých otáček, čekáte, že to nejlepší právě začíná. Jenže ono to právě končí.
Pro srovnání toho, jak moc jinde dokáže být předchozí atmosférická 458, zde ve verzi Speciale, jsme vytáhli jedno starší video. Pravda, vůz tu není sériový, ale o to tu nejde - varianta s 4,5litrovou V8 tu s výfukovým systémem Fi, ukazuje, kde až končí potenciál točivější atmosféry. Vůz nezřídka připomene (starší) monoposty Formule 1, což je něco, čeho turbomotor nebude schopen nikdy a nijak.
Lépe než slova vám situaci vykreslí přiložená videa, na nichž nás překvapila u Ferrari 488 GTB činnost bočních blinkrů, které se aktivují při ostrém brzdění. Takovou funkci bychom u plnokrevníka z Maranella nečekali, třebaže zde bude nejspíše dána jen navoleným jízdním režimem vozu. I tak se nám to zdá být poněkud ostudné, posuďte sami...
V rámci zvuku nemá přeplňované Ferrari proti tomu atmosférickému jediný argument
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 2 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 5 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 7 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva