Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 GTB má časy z Nordschleife i Hockenheimu, jsou pořádně rychlé (+ videa)
11.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské kupé s přeplňovaným osmiválcem zvládlo na obou okruzích ukázat záda modelům McLarenu. Navíc nešlo o pokusy samotné automobilky.
Nové Ferrari 488 GTB jsme nepřivítali zrovna s otevřenou náručí. Pravda, je sice atraktivnější a také rychlejší než předchozí Italia, nicméně jeho přechod z atmosférického na přeplňovaný motor o nižším objemu nás poněkud zarmoutil. Nestalo se tak totiž jen a pouze kvůli lepší dynamice, ale především proto, aby italská automobilka vyhovovala poněkud nesmyslným emisním regulím. Taková je ovšem doba a my musíme vyčkat, zda ji změní kupříkladu snahy Donalda Trumpa, třebaže jeho aktivita bude mít na evropský automobilismus vliv pouze zprostředkovaně.
Pro tuto chvíli tedy dané nesnáze hodíme za hlavu a budeme se věnovat té příjemnější stránce Ferrari 488 GTB, jíž je ona rychlost. Tu italský plnokrevník v posledních dnech prokazoval na okruzích Hockenheim a Nürburgring. Tedy samozřejmě ještě předtím, než Severní smyčku pokryl sníh a víceméně učinil jakékoliv slušné časy nemožnou záležitostí. Berlinetta však dorazila do pohoří Eifel v ideální chvíli, aby její turba mohla profitovat z chladného počasí.
Je třeba dodat, že nešlo o oficiální záležitost, ale o test německého magazínu Sport Auto, který ovšem může Zelené peklo již pomalu považovat za druhý domov. Christian Gebhart proto zvládl obkroužit okruh za velmi slušných 7 minut a 21,63 sekundy, čímž do role poražených odsoudil nejen zmiňované Ferrari 458 Italia, ale také Enzo, Maserati MC12, Pagani Zonda či dokonce prototyp McLarenu F1.
Dá se navíc předpokládat, že samotná automobilka by dosáhla ještě lepšího času, neboť v takové chvíli by měřenému kolu předcházela nemalá příprava. Koneckonců stačí jen vzpomenout na Porsche, které vyslalo na Severní smyčku s modelem 918 Spyder hned tři profesionální jezdce. Následně pak byl vybrán nejlepší čas 6 minut a 57 sekund, kterého dosáhl Marc Lieb a který je de facto rekordem okruhu.
Přesunout se tedy můžeme na Hockenheimring, respektive na jeho zkrácenou verzi, kterou magazín Sport Auto využívá k měřeným kolům. Zde Ferrari 488 GTB opět překvapilo, neboť 2,6 kilometru zvládlo za 1 minutu a 7 sekund. Tedy o mžik oka rychleji než McLaren 675 LT, jemuž bylo v cíli naměřen čas 1:07:2. A to je třeba dodat, že 488 GTB je u Ferrari standardem, zatímco v případě 675 LT tu máme vrcholnou, na okruhy zaměřenou verzi.
Britové by se tedy měli obávat chystané verze Speciale, i když na druhou stranu je může těšit úspěch modelu 570S. Ten je sice považován za vstupenku do klubu McLarenu, nicméně na Hockenheimu to rozhodně není vidět. Okruh totiž tento model zvládl za 1 minutu a 8,8 sekund, což zní i ve srovnání s vrcholnou verzí 675 LT velmi dobře.
Docela rádi bychom tedy viděli srovnávací test, ve kterém by se tyto dva britské stroje setkaly bok po boku. Pokud by navíc třetím do party bylo právě Ferrari 488 GTB, jednalo by se o vskutku zajímavou podívanou. Zda ale naše přání bude naplněno, to je prozatím ve hvězdách.
Ferrari 488 GTB zvládlo obkroužit Nordschleife ještě předtím...
Na Hockenheimringu se italské kupé vypořádalo s McLarenem 570S i 675 LT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva