Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 458 Speciale Spider přistiženo při testech, dostane kovovou střechu (foto)
21.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nejostřejší možné nářadí na sportování s nebem nad hlavou vyjelo z bran maranellské automobilky. Místo plátna má opět dvoudílnou kovovou střechu.
O otevřené verzi „speciálního“ modelu 458 jsme poprvé hovořili již v červnu, kdy jsme jsme zmínili, že ačkoliv ho zřejmě už lze objednat, veřejnou premiéru si odbude až na podzimním autosalonu v Paříži. Později jsme se k němu vraceli spolu s doplněním, že nového vzpínajícího se koníka budou moci spatřit jen ti nejlepší klienti značky o poznání dříve, a to na akci v kalifornském Pebble Beach, což se také skutečně stalo. Tam nakonec vyšlo najevo, že nevznikne více než symbolických 458 kusů. Našemu zraku sice ještě oficiálně zůstane po jistou dobu skryto, přidat alespoň něco nového nám to však nebrání.
Novinku v maskovacích fóliích teď nachytal holandský turista přímo při výjezdu z bran maranellského komplexu. Asi vás nepřekvapí, že se jedná o starou dobrou 458 Italii, ale přeci jen už je teď jasné, že kovovou střechu běžnějších verzí ve prospěch diety hodné Speciale Spider neodhodlilo. Sestává ze dvou dílů, které se budou skládat za hlavy cestující pod kryt dvojice ochranných oblouků. Pokud si vzpomínáte na Scuderii Spider 16M vzniklou při příležitosti oslav 16. titulu maranellské značky v F1, pak zřejmě předpokládáte jako my alespoň nějaký dodatek. Jedním z nich může být fakt, že motor si díky zakrytované zadní části u sériového vozu opravdu neprohlédneme.
Nekompromisní kabriolet údajně přijede také s novými polepy na karoserii, které budou odlišné od těch na verzi kupé. Kromě toho však také přijede na lehčích kolech (jedny zřejmě právě vidíte na snímku), přičemž zájemci budou mít na výběr ze dvou designů. V interiéru najdeme skořepinová sedadla, „koberečky“ z karbonových vláken a dva příznačné štítky. Motor a vůbec celé pohonné ústrojí však stejné jako v klasickém Speciale, bude tedy bez přeplňování. Toho se dočká až faceliftovaná M458 T, přičemž písmeno M znamená Modificata, tedy facelift, T značí přítomnost přeplňování jako v Californii T.
Po stránce mechanické je tedy naprostou jistotou Speciale Spider 4,5litrový osmiválec naladěný na 605 koní v 9 000 otáčkách a 540 Nm točivého momentu na zadních kolech při dosažení 6 000 ot./min. Díky tomu se dá očekávat třísekundové zrychlení na stovku a 9,1 sekund na dvojnásobek. Maximální rychlost pak přesáhne 320 km/h. Stejně jako 16M bude 458 Speciale Spider při své premiéře nejrychlejším otevřeným Ferrari, alespoň do doby, než se představí skalpovaná verze LaFerrari. Pokud jde o oficiální debut, říjnový autosalon v Paříži je prý nejpravděpodobnější, i když potvrzen ještě stále nebyl. Obáváme se, že už v té době nebude k mání ani jedno volné. Tak uvidíme.
Zatím se Ferrari 458 Speciale Spider ukázalo pouze zákazníkům. My se však musíme spokojit s maskovaným kusem
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
před 2 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva