Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane

Současná auta stále více spoléhají na elektroniku, a tak ani není divu, že s ní nejen častěji zachází, ale také častěji schází. Podle britského Reliability Index může elektronika za více než čtvrtinu selhání dnešních vozů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane

25.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Současná auta stále více spoléhají na elektroniku, a tak ani není divu, že s ní nejen častěji zachází, ale také častěji schází. Podle britského Reliability Index může elektronika za více než čtvrtinu selhání dnešních vozů.

Nedá se říci, že by šlo o šokující statistiku, něco předpokládat a nebo to s jistotou vědět jsou ale přece jen dva dosti rozdílné pohledy na věc. Pokud lze závěry britského Reliability Index provozovaného firmou Warranty Direct považovat za věrohodné (snad ano, pracuje s daty od více než padesáti tisíc majitelů aut), pak se dnes problémy s elektronikou podílí na 27 % selhání aut. To představuje téměř pětinový nárůst (přesně 17 %) oproti stavu před pěti léty a s ohledem na to, že přítomnost elektronických zařízení všeho druhu je v autech stále častější, nelze do budoucna očekávat opačný trend. Majitelé navíc tyto problémy vnímají jako velmi nepříjemné, neboť se podle nich složitě a draze odstraňují.

Podle autorů studie se téměř u čtyřiceti procent všech aut objeví alespoň nějaký závažný problém s elektronikou alespoň jednou za 12 měsíců, což nelze brát na lehkou váhu. Spolehlivost aut se ale v tomto směru významně liší model od modelu, a proto statistika Reliability Index zmiňuje i desítku aut nejnáchylnějších k těmto problémům. Ta má vskutku pozoruhodné složení.

Na „vrcholu” stanul Renault Mégane předchozí generace s 34,66 % pravděpodobností (z dostupných informací ovšem nevíme, co přesně tato pravděpodobnost vyjadřuje) selhání elektrického zařízení. Francouzská automobilka si tak po nedávném posledním místě Renaultu Laguna Sport Tourer v anketě magazínu Which? Car zabývající se spokojeností majitelů aut připsala další nelichotivé umístění. Na druhém místě v desítce nejhorších skončil Peugeot 607 s pravděpodobností 31,28 % a na třetím překvapivě BMW Z4 z let 2003 až 2009, u nějž máte bezmála třicetiprocentní „naději” na problém s elektronikou.

Kompletní desítky elektronických odpadlíků najdete níže, zajímavá je i z toho pohledu, že zahrnuje výlučně evropská auta a za pozornost stojí i hojná účast vozů značky Audi.

Auta nejnáchylnější k selhání vinou elektroniky

(značka, model, roky výroby, pravděpodobnost selhání v procentech)

1. Renault Mégane (02-09) - 34,66 %
2. Peugeot 607 (00-10) - 31,28 %
3. BMW Z4 (03-09) - 29,86 %
4. Renault Modus (04-dosud) - 29,61 %
5. Audi A2 (00-06) - 29,02 %
6. Land Rover Range Rover (02-dosud) - 28,75 %
7. Land Rover Discovery (04-dosud) - 26,94 %
8. Audi A3 (03-dosud) - 26,58 %
9. Smart Roadster (03-dosud) - 25,67 %
10. Audi A4 Cabrio (05-09) - 24,44 %

A jak jste na tom s elektronikou v autě vy? Míváte s ní problémy tak často jako britští majitelé?


Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane - 1 - Nachylnost k selhani elektroniky 01Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane - 2 - Nachylnost k selhani elektroniky 02Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane - 3 - Nachylnost k selhani elektroniky 03
Problém s autem dnes nejčastěji poprvé zaznamenáte skrze přístroje, jako jsou tyto

Zdroj: Reliability Index

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.