Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane
25.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Současná auta stále více spoléhají na elektroniku, a tak ani není divu, že s ní nejen častěji zachází, ale také častěji schází. Podle britského Reliability Index může elektronika za více než čtvrtinu selhání dnešních vozů.
Nedá se říci, že by šlo o šokující statistiku, něco předpokládat a nebo to s jistotou vědět jsou ale přece jen dva dosti rozdílné pohledy na věc. Pokud lze závěry britského Reliability Index provozovaného firmou Warranty Direct považovat za věrohodné (snad ano, pracuje s daty od více než padesáti tisíc majitelů aut), pak se dnes problémy s elektronikou podílí na 27 % selhání aut. To představuje téměř pětinový nárůst (přesně 17 %) oproti stavu před pěti léty a s ohledem na to, že přítomnost elektronických zařízení všeho druhu je v autech stále častější, nelze do budoucna očekávat opačný trend. Majitelé navíc tyto problémy vnímají jako velmi nepříjemné, neboť se podle nich složitě a draze odstraňují.
Podle autorů studie se téměř u čtyřiceti procent všech aut objeví alespoň nějaký závažný problém s elektronikou alespoň jednou za 12 měsíců, což nelze brát na lehkou váhu. Spolehlivost aut se ale v tomto směru významně liší model od modelu, a proto statistika Reliability Index zmiňuje i desítku aut nejnáchylnějších k těmto problémům. Ta má vskutku pozoruhodné složení.
Na „vrcholu” stanul Renault Mégane předchozí generace s 34,66 % pravděpodobností (z dostupných informací ovšem nevíme, co přesně tato pravděpodobnost vyjadřuje) selhání elektrického zařízení. Francouzská automobilka si tak po nedávném posledním místě Renaultu Laguna Sport Tourer v anketě magazínu Which? Car zabývající se spokojeností majitelů aut připsala další nelichotivé umístění. Na druhém místě v desítce nejhorších skončil Peugeot 607 s pravděpodobností 31,28 % a na třetím překvapivě BMW Z4 z let 2003 až 2009, u nějž máte bezmála třicetiprocentní „naději” na problém s elektronikou.
Kompletní desítky elektronických odpadlíků najdete níže, zajímavá je i z toho pohledu, že zahrnuje výlučně evropská auta a za pozornost stojí i hojná účast vozů značky Audi.
Auta nejnáchylnější k selhání vinou elektroniky
(značka, model, roky výroby, pravděpodobnost selhání v procentech)
1. Renault Mégane (02-09) - 34,66 %
2. Peugeot 607 (00-10) - 31,28 %
3. BMW Z4 (03-09) - 29,86 %
4. Renault Modus (04-dosud) - 29,61 %
5. Audi A2 (00-06) - 29,02 %
6. Land Rover Range Rover (02-dosud) - 28,75 %
7. Land Rover Discovery (04-dosud) - 26,94 %
8. Audi A3 (03-dosud) - 26,58 %
9. Smart Roadster (03-dosud) - 25,67 %
10. Audi A4 Cabrio (05-09) - 24,44 %
A jak jste na tom s elektronikou v autě vy? Míváte s ní problémy tak často jako britští majitelé?



Problém s autem dnes nejčastěji poprvé zaznamenáte skrze přístroje, jako jsou tyto
Zdroj: Reliability Index
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 9 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan