Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Elektrický propadák Hondy je skutečně mrtvý, skončil po 4 letech. Automobilka o důvodech mlží, nabízí se ale samy
26.11.2023 | Petr Miler
S velkou pompou přijel jako vítěz několika anket o auto roku, potichu ale odjel jako poražený z boje o zákazníka. Byl to od začátku nesmysl, Honda přesto ani teď nemá dost odvahy vzít kýbl s popelem a nasypat si ho na hlavu.
Když Němci před čtyřmi roky volili domácí auto roku, dav - slovy Michala Tučného - zašuměl překvapením. A i my jsme zašuměli překvapením. Nebylo to ani tak proto, že v zvítězil jiný než domácí automobil, to se může stát, překvapivé bylo, že se jednalo o Hondu e. Komentovali jsme to tehdy s velkými rozpaky, neboť tohle auto mělo mít od začátku v názvu jedno písmeno navíc a říkat si „bs”, to podle anglické zkratky pro nesmysl.
Ničím jiným Honda e při své velikosti, akceschopnosti a ceně nebyla a být ani nemohla. Už v době své volby stála v Německu 870 tisíc Kč a u nás dokonce přes 900 tisíc, tehdy jste za to pořád mohli mít skoro dvě Octavie. Proč byste si za takové peníze proboha kupovali Hondu e? Samozřejmě, i na každé auto se někde vaří voda, větší obchodní úspěch si ale od tohoto modelu mohl slibovat jen někdo velmi naivní.
Nedostavil se, o „éčku” jsme se opakovaně zmiňovali jako o propadáku a letos už bylo jasné, že skončí bez nástupce. To ale nebylo vše, neboť jen o chvíli později začalo automobilovým světem kolovat, že ve výrobě potichu skončilo. Automobilka to tehdy nepotvrdila ani nevyvrátila, vůz ale v mezičase zmizel z nabídky v Česku, což mohlo a nemuselo být potvrzením - letos se ho u nás prodalo přesně 0 (nula, ani jeden) kusů, takže to mohlo být lokální specifikum. Ale nebylo a není.
Honda e postupně zmizela z katalogů napříč Evropou včetně Německa, ráje to elektrických aut, které si ho zvolilo za vůz roku a zasypalo ho dotacemi. Tamnímu Auto Bildu nyní značka potvrdila, že prodej skončil, pořád ale odmítá uvádět důvod, který ji k tomuto rozhodnutí vedl. Jak ale konstatují sami Němci, vysvětlení se nabízí samo. Podle statistik KBA bylo v roce 2020 prodáno 1 127 Hond tohoto typu, v roce 2021 šlo o 1 256 kusů, loni už jen o 677 a letos o pouhých 101 vozů. Řekli bychom, že jde o klasickou trajektorii prodejů podobných elektrických hloupostí, ale to dnes nechme stranou.
Krom potvrzení konce si skon Hondy e můžeme přeložit ještě do jiného závěru: Jak absurdně odtržené od reality jsou v posledních letech volby auta roku. Jít o nějaké globální ankety, budiž, ale pokud němečtí novináři zvolí jako vůz roku něco, co v Německu neosloví téměř nikoho, jak moc lze věřit jejich schopnosti vnímat požadavky zákazníků a reflektovat je ve své práci? Tohle byla prostě jen jedna z mnoha komedií svého druhu, však jak vůbec mohou podobné ankety vyhrávat elektromobily jinde než v zemích typu Norsko, když všude jinde naprostou většinu trhu tato auta nezajímají a fakticky představují nanejvýš jeden krok vpřed a dva vzad?



Elektrická Honda e byla odsouzena k tomu státe se naprostý prodejním propadákem a přesně tím se stala - u nás, v Německu i v celé Evropě. Kdo soudný ji kdy mohl zvolit autem roku? Foto: Honda
Zdroje: Auto Bild, KBA, SDA
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nejnovější články
Za cenu Fabie je k mání na míru postavený, dodnes nejetý světově unikátní šestiválcový kombík ze zlatých časů BMW
před 2 hodinamiArogantní chování se Volvu opravdu vyplácí, někde jen během posledních tří měsíců přišlo o pětinu dealerů
před 4 hodinamiZ ceny Tesly původně za 3,2 milionu zbylo majiteli už po třech letech krutě málo, levněji by ho vyšlo i Ferrari nebo Porsche
před 5 hodinamiTohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím
před 7 hodinamiNové Audi A6 v úplném základu je teprve tragédie. Interiér je reklamou na věci, na které jste neměli. A co to má zádi?
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 03.09. 14:44 - abgx1
- vratné díly/záloha na díly 03.09. 14:37 - pavproch
- Detektory policejních radarů 03.08. 09:40 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 03.07. 18:37 - Tomichika
- S větrem ve vlasech.... 03.07. 14:10 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 03.07. 13:24 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 03.07. 12:33 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.04. 21:57 - Truck Daškam