Elektrický Mercedes shořel v podzemním parkovišti, ani se nenabíjel. Poškodil 70 aut, požár řešilo 177 hasičů po 8 hodin

Auto před objektivem bezpečnostní kamery dramaticky vzplálo v 6:15 ráno a pro obyvatele přilehlé budovy to nebylo pěkné probuzení. 209 lidí muselo být evakuováno, 20 z nich včetně 7 malých dětí skončilo v nemocnici. To vše kvůli jednomu jedinému autu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Elektrický Mercedes shořel v podzemním parkovišti, ani se nenabíjel. Poškodil 70 aut, požár řešilo 177 hasičů po 8 hodin

3.8.2024 | Petr Miler

Elektrický Mercedes shořel v podzemním parkovišti, ani se nenabíjel. Poškodil 70 aut, požár řešilo 177 hasičů po 8 hodin

/

Foto: St. Johns Fire Rescue, CC0 Public Domain

Auto před objektivem bezpečnostní kamery dramaticky vzplálo v 6:15 ráno a pro obyvatele přilehlé budovy to nebylo pěkné probuzení. 209 lidí muselo být evakuováno, 20 z nich včetně 7 malých dětí skončilo v nemocnici. To vše kvůli jednomu jedinému autu.

Mercedes s elektromobily zatím mnoho štěstí nenadělal. Jejich mizerné prodeje už negativně ovlivňují hospodářské výsledky firmy a donutily automobilku odstoupit od záměru neprodávat za pár let nic jiného. Radostný takový stav pochopitelně není, ještě by jej ale šlo snášet lépe, kdyby šlo o nějaké vytoužené, „jen” velmi drahé vozy, které sice složitě bojují o kupce, ale automobilce aspoň zlepšují image. Ani to se neděje. Modely EQ jsou obvykle hodnoceny jako designově mdlé a technicky nezajímavé, navíc jsou spojovány se spektakulárními požáry.

Můžeme se tisíckrát přít o to, jak interpretovat data o pravděpodobnosti vzniku požáru auta v závislosti na jeho pohonu, neboť fakticky jistě korektní data o menší četnosti vzplanutí elektrických vozů zaručeně nevykreslují celou realitu kvůli jejich nesrovnatelně menšímu průměrnému stáří. Bez ohledu na výsledek takových debat ale není nutné diskutovat o tom, že potýkat se s takovými požáry je mimořádně náročné, jak hasiči marně léta varují. A poslední případ z jihokorejského Incheonu je v tomto ohledu velmi výmluvný.

Jak informují lokální média a je dobře patrné i ze záběrů bezpečnostních kamer níže, byl to znovu Mercedes EQE, který dramaticky vzplanul v podzemním parkovišti bytového komplexu. Auto se ani nenabíjelo, přesto z něj v 6:15 začal stoupat intenzivní bílý kouř, který předcházel jasným plamenům, jež později zasáhly okolní auta.

Intenzita požáru musela být ohromná, neboť na místě bylo postupně nasazeno celkem 177 hasičů a 80 kusů hasičské techniky. Zdroj uvádí, že hašení požáru trvalo dlouhých 8 hodin a zásah znamenal nutnost evakuovat 209 lidí z přilehlé budovy. Dvacítka z nich včetně sedmi dětí ve věku do 10 let musela být převezena do nemocnice kvůli intoxikaci kouřem, kde skončil také jeden z hasičů. Požár přesto poškodil dalších 70 vozidel v blízkosti.

Přesná příčina neštěstí je v tuto chvíli pochopitelně neznámá, mluví se o kdečem od výrobní vady až po následek předchozího kontaktu bateriového paketu s předmětem na silnici. To ale nakonec není důležité, jde tu hlavně o varovné následky požáru jednoho jediného auta, které důrazně připomínají, proč elektromobilům stále více parkovacích domů, lodí apod. zakazuje vjezd. Automobilka zatím k věci prohlásila jen tolik: „V tuto chvíli nemůžeme potvrdit podrobnosti o přesném modelu a bateriích. Bereme ale věc velmi vážně a uděláme vše, co bude v našich silách, abychom spolupracovali s hasiči, abychom zjistili přesnou příčinu.”


Elektrický Mercedes shořel v podzemním parkovišti, ani se nenabíjel. Poškodil 70 aut, požár řešilo 177 hasičů po 8 hodin - 1 - Mercedes EQE 2023 pozar Florida 03Elektrický Mercedes shořel v podzemním parkovišti, ani se nenabíjel. Poškodil 70 aut, požár řešilo 177 hasičů po 8 hodin - 2 - Mercedes EQE 2023 pozar Florida 04Elektrický Mercedes shořel v podzemním parkovišti, ani se nenabíjel. Poškodil 70 aut, požár řešilo 177 hasičů po 8 hodin - 3 - Mercedes EQE 2023 pozar Florida 05
Není to poprvé, co vidíme dramaticky shořet Mercedes EQE v garáži, tento případ se stal loni. Ani tenkrát auto nebylo nabíjeno. Ilustrační foto: St. Johns Fire Rescue, CC0 Public Domain

Zdroje: Korea JoongAng Daily, Mercedes-Benz

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše