Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik

Dokud jde o krátkou akceleraci v přímce, otylý elektrický crossover bere bank. Jenže poté mu dojde dech a dá postupně najevo jednu svou nevýhodu za druhou tak výrazně, až sprint s jedinou otočkou drtivě prohraje. A čím míň „šťávy” má, tím je jeho počínání horší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik

před 6 hodinami | Petr Prokopec

Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik

/

Foto: Ford, koláž Autoforum.cz

Dokud jde o krátkou akceleraci v přímce, otylý elektrický crossover bere bank. Jenže poté mu dojde dech a dá postupně najevo jednu svou nevýhodu za druhou tak výrazně, až sprint s jedinou otočkou drtivě prohraje. A čím míň „šťávy” má, tím je jeho počínání horší.

Elektromobily mají moc bezprostředně zaujmout, zejména pak ty, kteří nemají zkušenosti s výkonnými či luxusními auty. Mají totiž některé jejich vlastnosti, v druhém případě tichý provoz v nízkých rychlostech, v tom prvním pak intenzivní a velmi nenucené zrychlení. Stačí sešlápnout plynový pedál a rázem můžete předjíždět i v místech, kde si to vaší Octavií TDI netroufnete.

Problémem nicméně je, že tím jsou pozitiva víceméně u konce. Rychlejší jízda už je hlučná, a pokud podržíte plynový pedál stlačený jen trochu déle, už vidíte, jak vám dojezd mizí před očima a začínáte hledat, kde byste jej doplnili, což nikdy nejde zdaleka tak rychle, jak jste zvyklí. Vlastně ani nemusíte divočit, už při stálých 130 km/h je dojezd mizerný a nemít některé elektromobily omezenou maximálku na 160 nebo 180 km/h, baterii vycucnete během pár desítek kilometrů, i když ani tehdy nebudete mít pocit, že děláte něco zvláštního. A pak jsou tu ještě zatáčky...

S jednou takovou počítá magazín Edmunds při svých testech dynamiky. Nejde tedy pouze o to, že postaví dvě auta na startovní čáru, a po čtvrtmíli zhodnotí, které cílem projelo dřív. Místo toho musí vozy urazit dvojnásobnou vzdálenost, následně se otočit, a upalovat zpátky na startovní čáru. To zní vcelku jednoduše, ovšem i tak daný test jen prokazuje, že elektromobily excelují pouze v oné jedné oblasti.

Nově tak narazila kosa elektrického Fordu Mustang Mach-E GT Performance na kámen Mustangu Dark Horse, tedy „skutečného” pony caru s motorem V8 . Jeho pětilitr sice i kvůli pohonu pouze zadních při zrychlení na stovku i na čtvrtmíli ztrácí, ovšem poté ztrátu stahuje enormním tempem. Mnohem lépe brzdí (Mach-E váží 2 348 kg!) a při zatáčení spalovací kupé zvládlo výrazně vyšší přetížení, načež si cestou zpět dojelo pro vítězství.

Už během první rozjížďky to bylo naprosto jednoznačné, během té druhé navíc kapacita baterií Mach-E klesla pod 90 procent, kvůli čemuž se elektrický Mustang předvedl o něco hůř i při akceleraci. A tak připomněl ještě jeden neduh elektromobility - její funkčnost jen ve velmi omezeném pásmu podmínek, kapacitu baterií nevyjímaje. Znovu se musíme ptát: Tohle je pokrok? Vážně?


Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik - 1 - Ford Mustang Mach-E GT Autobahn video ilu 01Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik - 2 - Ford Mustang Mach-E GT Autobahn video ilu 02Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik - 3 - Ford Mustang Mach-E GT Autobahn video ilu 03
Elektrický Mustang sice zvládá lépe akcelerovat z místa, ale... Foto: Ford

Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik - 4 - Ford Mustang 2024 EU verze 12Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik - 5 - Ford Mustang 2024 EU verze 14Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik - 6 - Ford Mustang 2024 EU verze 21
...tím jeho přednosti končí. Ve všem ostatním je Mustang Dark Horse s motorem V8 o parník lepší. A časem se jeho představení jen zlepšuje, u Mach-E naopak. Foto: Ford

Zdroj: Edmunds@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.