Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Elektrická dodávka VW se ukázala v akci na německé dálnici, dojezd jí doslova mizí před očima
12.10.2021 | Petr Prokopec
Jestli je elektrický pohon pro něco opravdu nevhodný, tak jsou to vysoká a těžká nákladní auta. Jedním z takových je VW E-Crafter, za 1,7 milionu korun nabízí opravdu mizerné parametry a praxe není lepší.
Svého času jsem pracoval jako řidič Fordu Transit, se kterým jsem musel najezdit pět až deset tisíc kilometrů týdně. Staral jsem se o doručování textilního zboží napříč celou republikou. Mnohdy jsem tak musel vstávat okolo čtvrté ranní, abych se stihl včas dostat do Karlových varů, kde jsem nabral i více než tunu balíků vlny, jíž následně bylo třeba rozvézt mezi Prahu, Brno, Břeclav a Českou Lípu. A aby toho nebylo málo, po zpáteční cestě jsem musel vyzvednout v České Třebové několik beden nití.
Nešlo pochopitelně o práci snů, řidičská praxe s ní ovšem byla spojená nemalá. Je jasné, že něco takového bylo možné jen za pomoci úsporného dieselového motoru a dostatečné nádrži. Podobné dodávky ale mají kvůli politickému tlaku na elektrifikaci všeho zmizet ze světa, přičemž na jejich místo jsou tlačeny vozy jako Volkswagen e-Crafter. Při pohledu na nejnovější video ukazující jízdu dodávky s elektrickým pohonem po Autobahnu je ovšem patrné, že nic srovnatelného z hlediska praktické využitelnosti nepředstavují ani omylem. O ekonomických aspektech ani nemluvě.
V prvé řadě tu máme cenu, která startuje na 66 500 Eurech (cca 1 687 000 Kč). To je suma, ze které se každému majiteli firmy podlomí kolena. A když zjistí, jaké jsou její schopnosti, začnou se mu rovnou dělat i mžitky před očima. Vůz je totiž osazen elektromotorem o výkonu 136 koní, jenž sice stačí takovému Volkswagenu e-Golf, ovšem e-Crafter nedokáže rozjet na více než stovku. Horší je to s kapacitou baterií, která činí pouhých 35,8 kWh. A také kvůli ní je takové auto naprostý nesmysl.
Abyste baterie rychle dobili, potřebujete stojan s výkonem alespoň 40 kW. I v takovém případě se ovšem dostanete na 80 procent kapacity až za 45 minut, což je doba, kterou řidič dodávky nemá ani na oběd. Navíc po ní nemůže počítat s plným dojezdem, nýbrž s omezeným. Ten teoretický přitom činí 173 kilometrů, realita však bude o poznání horší. Stačí se totiž zadívat na ono video, kde čtvrtina baterie zmizí po pouhých 9 minutách jízdy. A to je dodávka zcela prázdná.
Na dlouhé trasy se tedy e-Crafter není ani náhodou, ostatně i VW uvádí, že s ním cílí na městské kurýry. Ti přitom dle výrobce najedou denně okolo 70 km, k čemuž by jim kapacita baterií měla stačit. Ovšem realita je spíše dvakrát taková, kvůli čemuž je e-Crafter ve většině případů zcela mimo hru. I to je ostatně důvod, proč jsou jeho prodeje téměř nulové. Politici se ale ze svého zeleného snu probrat nechtějí, což povede k onomu zdražování - na místo jednoho dieselu totiž nastoupí několik elektromobilů.






Parametry Volkswagenu e-Crafter jsou jak ze špatného snu. Za 1,7 milionu korun totiž dostanete mizerný dojezd i mizernou dynamiku. A pokud do něj naložíte udávaných 1 700 kilo, zhorší se data ještě více. Foto: Volkswagen
Zdroj: TopSpeedGermany@YouTube
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 8 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejčtenější články
K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4.4.2025Když Rolls-Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4.4.2025Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 18:41 - M.Z.
- VZKAZY 05.04. 17:24 - petr_riha
- Onboard videa před hodinou - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... před 2 hodinami - pavproch
- BMW Divize před 3 hodinami - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti před 7 hodinami - Ondrais
- GTD + STI včera - Stepan
- Fiat a vše kolem nich včera - Stepan