Důchod Davida Coultharda: za volantem Renaultu TwinRun i s F1 na střeše (videa)

Bývalý pilot F1 si s monopostem Red Bullu střihnul pár „donutů“ na vrcholku hotelu Burj Al Arab, s konceptem TwinRun pak vyrazil na okruh Paul Ricard.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Důchod Davida Coultharda: za volantem Renaultu TwinRun i s F1 na střeše (videa)

31.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Důchod Davida Coultharda: za volantem Renaultu TwinRun i s F1 na střeše (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bývalý pilot F1 si s monopostem Red Bullu střihnul pár „donutů“ na vrcholku hotelu Burj Al Arab, s konceptem TwinRun pak vyrazil na okruh Paul Ricard.

David Coulthard sice svět Formule 1 opustil na konci roku 2008, v týmu Red Bull však i nadále působí jako poradce. A zároveň i jako marketingová ikona, o čemž svědčí nejnovější oslavy čtvrtého titulu v řadě pro samotný tým i pro Sebastiana Vettela. DC se totiž v nejnovějším videu svého chlebodárce vypravil na heliport dubajského sedmihvězdičkového hotelu Burj Al Arab, kde si dal pár „donutů“. Je přitom nutné říci, že na rozdíl od Vettela, který se takto rozvášnil v Indii, se nejednalo o spontánnost, nýbrž připravenou akci, za kterou jezdci nehrozí napomenutí a týmu pokuta.

Volant monopostu ovšem není jediným závodním náčiním, které vzal bývalý jezdec Red Bullu do rukou. Díky spolupráci týmu s francouzskou automobilkou Renault se totiž posadil také do kokpitu konceptu TwinRun a na okruhu Paul Ricard ukázal, jak se snoubí uprostřed uložený 3,5litrový motor V6 o výkonu 350 koní s pohonem zadních kol a hmotností pouhých 950 kg. Podle zúčastněných, kteří mohli usednout na sedadlo spolujezdce, Coulthard snadno demonstroval akceleraci z klidu na stovku za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlosti 250 km/h však na technickém okruhu nedosáhl.

My přitom jen dodáme, že koncept TwinRun předznamenává třetí generaci Renaultu Twingo, která se má objevit v březnu na ženevském autosalonu. Oproti stávajícímu provedení vsadí na mnohem klasičtější tvary i nižší hmotnost, což TwinRun jen potvrzuje. Výkonného motoru se však s ohledem na downsizingovou politiku francouzské značky rozhodně nedočkáme. Přeplňovaný tříválec 0,9 TCe je však díky nízkým emisím jistotou.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.