Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent

Z pohledu na „tvrdá data” je zjevné, že stavidla už se protrhla a příval čínských aut do Evropy bude těžké zastavit. A neděje se tak jen všude jinde, Česko spíše kráčí v čele zemí, kde se Číňanům velmi daří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent

12.10.2023 | Petr Miler

Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent

/

Foto: MG Motor

Z pohledu na „tvrdá data” je zjevné, že stavidla už se protrhla a příval čínských aut do Evropy bude těžké zastavit. A neděje se tak jen všude jinde, Česko spíše kráčí v čele zemí, kde se Číňanům velmi daří.

Kolikrát jsme v minulosti slyšeli věty jako: „Číňané se tu s auty nechytnou!” A když už byl někdo směrem k jejich vozům optimističtější, tvrdil něco v tom smyslu, že jinde prorazit mohou, ale v Česku? Tady určitě ne, tady jsou lidé konzervativní a drží se svých oblíbených značek. Nyní před sebou máme data mapující vývoj čínských dovozů za uplynulý měsíc do zemí EU a nedá se říci, že by na prvním tvrzení bylo něco pravdy. A z údajů SDA je patrné, že ani Češi tomuto trendu nevzdorují, právě naopak.

Začněme tím prvním. Podle agentury Bloomberg bylo v září z Číny do Evropy dovezeno celkem 91 tisíc vozů, což představuje meziroční nárůst o 107 procent. Možná si řeknete, že 91 tisíc aut není zase tolik, ale vynásobte si to dvanácti. Bavíme se už o víc jak milionu aut ročně, to není málo. Vzhledem k tomu, že statistiky nejsou schopny rozlišit zemi původu značky těchto vozů, spadne sem i část Tesel, Volv nebo BMW, ale dominantní jsou striktně čínské vozy automobilek jako BYD nebo SAIC, zejména pak její značky MG.

Právě ta ukazuje, jak je možné s čínským zbožím na čtyřech kolech prorazit i v Česku. V září u nás MG v Česku zaznamenalo dalších 217 prodejů, které pomohly dotvořit jeho už 1778kusový roční odbyt. To znamená meziroční nárůst dokonce o 1 070 procent a výstup prakticky z ničeho až nad úroveň značek jako Citroën, Mazda nebo Tesla, o Hondě, Nissanu nebo Fiatu ani nemluvě. A i Opel, Volvo, Suzuki či dokonce Renault a Peugeot jsou více nebo méně na dostřel.

Je vidět, že když - zvlášť v době do značné míry uměle vyvolané drahoty místních výrobců - přijde někdo se smysluplnými auty za dobré peníze (MG tu prodává téměř bezvýhradně své spalovací vozy, i když nabízí také elektromobily a hybridy), lidem je celkem jedno, že jde o čínské zboží. Hovořit o tom, že jistý Rubikon byl právě překročen, asi není nemístné. Pokud se čínské novinky neukážou být zoufale nespolehlivými či jinak problematickými, cesta k dřívějšímu statu quo bude nadobro uzavřena.


Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent - 1 - MG ZS 2022 oficialni 01Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent - 2 - MG ZS 2022 oficialni 02Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent - 3 - MG ZS 2022 oficialni 03Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent - 4 - MG ZS 2022 oficialni 04Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent - 5 - MG ZS 2022 oficialni 05Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent - 6 - MG ZS 2022 oficialni 06Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent - 7 - MG ZS 2022 oficialni 07Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent - 8 - MG ZS 2022 oficialni 08Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent - 9 - MG ZS 2022 oficialni 09
MG ZS je jedním z největších čínských trháků v Evropě, i v Česku si letos našlo už 1 354 kupců. Prodejně tak překonává dokonce i některé modely Škody. Diví se tomu někdo při jeho vzhledu, výbavě, technice a ceně? Foto: MG Motor

Zdroje: Bloomberg, SDA

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše