Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent
12.10.2023 | Petr Miler
Z pohledu na „tvrdá data” je zjevné, že stavidla už se protrhla a příval čínských aut do Evropy bude těžké zastavit. A neděje se tak jen všude jinde, Česko spíše kráčí v čele zemí, kde se Číňanům velmi daří.
Kolikrát jsme v minulosti slyšeli věty jako: „Číňané se tu s auty nechytnou!” A když už byl někdo směrem k jejich vozům optimističtější, tvrdil něco v tom smyslu, že jinde prorazit mohou, ale v Česku? Tady určitě ne, tady jsou lidé konzervativní a drží se svých oblíbených značek. Nyní před sebou máme data mapující vývoj čínských dovozů za uplynulý měsíc do zemí EU a nedá se říci, že by na prvním tvrzení bylo něco pravdy. A z údajů SDA je patrné, že ani Češi tomuto trendu nevzdorují, právě naopak.
Začněme tím prvním. Podle agentury Bloomberg bylo v září z Číny do Evropy dovezeno celkem 91 tisíc vozů, což představuje meziroční nárůst o 107 procent. Možná si řeknete, že 91 tisíc aut není zase tolik, ale vynásobte si to dvanácti. Bavíme se už o víc jak milionu aut ročně, to není málo. Vzhledem k tomu, že statistiky nejsou schopny rozlišit zemi původu značky těchto vozů, spadne sem i část Tesel, Volv nebo BMW, ale dominantní jsou striktně čínské vozy automobilek jako BYD nebo SAIC, zejména pak její značky MG.
Právě ta ukazuje, jak je možné s čínským zbožím na čtyřech kolech prorazit i v Česku. V září u nás MG v Česku zaznamenalo dalších 217 prodejů, které pomohly dotvořit jeho už 1778kusový roční odbyt. To znamená meziroční nárůst dokonce o 1 070 procent a výstup prakticky z ničeho až nad úroveň značek jako Citroën, Mazda nebo Tesla, o Hondě, Nissanu nebo Fiatu ani nemluvě. A i Opel, Volvo, Suzuki či dokonce Renault a Peugeot jsou více nebo méně na dostřel.
Je vidět, že když - zvlášť v době do značné míry uměle vyvolané drahoty místních výrobců - přijde někdo se smysluplnými auty za dobré peníze (MG tu prodává téměř bezvýhradně své spalovací vozy, i když nabízí také elektromobily a hybridy), lidem je celkem jedno, že jde o čínské zboží. Hovořit o tom, že jistý Rubikon byl právě překročen, asi není nemístné. Pokud se čínské novinky neukážou být zoufale nespolehlivými či jinak problematickými, cesta k dřívějšímu statu quo bude nadobro uzavřena.
MG ZS je jedním z největších čínských trháků v Evropě, i v Česku si letos našlo už 1 354 kupců. Prodejně tak překonává dokonce i některé modely Škody. Diví se tomu někdo při jeho vzhledu, výbavě, technice a ceně? Foto: MG Motor
Zdroje: Bloomberg, SDA
Bleskovky
- Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
před 7 hodinami - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
dnes - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024
Nejnovější články
- Nejspolehlivější a nejtrvanlivější moderní motor koncernu VW najíždí 500 000 km jako nic, říkají mu Kalašnikov
před 5 hodinami - Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
před 7 hodinami - Němci vyzkoušeli asi poslední pravověrné BMW. Má manuál, spoustu tlačítek, neváží tuny a ani není drahé
před 8 hodinami - Jeep rozjel dlouho nevídané slevy. Jeho cílem teď je prodávat milion aut ročně, to dosud nikdy nezvládl
před 10 hodinami - Poslední epizoda The Grand Tour má obrovský dopad, zájem o auta hvězd nakopl až skoro o 800 procent
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.19. 20:29 - řidičBOB
- Škoda Auto obecně 09.19. 20:25 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.19. 18:02 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.19. 16:20 - Eda
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 09.19. 13:56 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 13:42 - pavproch
- BMW Divize 09.19. 10:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.19. 10:08 - řidičBOB