Dieselová BMW M: jako první přijde M 550d, X6 M 50d až s facelifem

Vrabci na střeše mnichovského ústředí BMW se po oficiálním představení řady M Performance o dieselových „eMkách” rozštěbetali o něco více než dosud.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Dieselová BMW M: jako první přijde M 550d, X6 M 50d až s facelifem

14.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Dieselová BMW M: jako první přijde M 550d, X6 M 50d až s facelifem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrabci na střeše mnichovského ústředí BMW se po oficiálním představení řady M Performance o dieselových „eMkách” rozštěbetali o něco více než dosud.

BMW nás na příchod modelů M poháněných naftovými motory připravuje již nějaký čas. Nepředpokládáme totiž, že by se rozličné loňské spekulace objevily náhodou, pravděpodobně v nich měla prsty sama automobilka. Odstartovala tím vlnu zájmu, která po malé sérii již oficiálních videí vygradovala představením řady M Performance spolu dalšími novinkami značky pro první půlrok letošního roku. Celý příběh tím ale uzavřel jen svou první kapitolu, nebo spíše jakousi předmluvu - žádný konkrétní model této řady se zatím nepředstavil.

Nemáme přitom pochyb o tom, že bude naftový. BMW se při představování M Performance odvolává na historii, máme ale spíše za to, že si podobně pojaté modely z minulosti vzalo spíše jako alibi pro současné „znaftování” svého nejslavnějšího písmena. Pokud totiž nové dieselové modely nebudou „vysloveně M” , tradiční příznivce to zřejmě nenaštve, zároveň ale ono písmeno poslouží jejich image. Alespoň v duchu podobné dvojité výhry si automobilka následky svého jednání zřejmě představuje.

Kdybyste se v současné nabídce BMW začali ztrácet, pak hierarchie by měla být zhruba taková: běžné modely - verze s M paketem - vozy s prvky BMW Perfrormance - modely řady M Performance - skutečná M. A to by bylo, aby si někdo nevybral...

Po představení předposledně jmenované řady se začalo mluvit hlavně o tom, kdy konečně bude takové BMW představeno. Jistou informaci zatím nemáme, podle všeho by ale jako první měla oslavit svou premiéru „M5d”. Rozepsal se o tom německý Auto Zeitung, jemuž prý přímo nejvyšší muž divize M Friedrich Nitschke potvrdil, že model M 550d se dostane na trh již v březnu a to ve verzích sedan i kombi. Jak již víme z dřívějška, poháněn má být třikrát přeplňovaným naftovým třílitrem s výkonem 280 kW (381 koní) a točivým momentem 740 Nm, který bude pracovat s osmistupňovou automatickou převodovkou. O dynamice se již spekulovalo, současné informace hovoří alespoň o kombinované spotřebě: 6,3 litru nafty na 100 km. Náš zdroj v BMW nám tyto informace potvrdil, navíc by vůz podle něj měl být virtuálně představen již na sklonku příštího týdne. Že odhalení „dieselové M5” přijde na řadu jako první ostatně dosvědčuje i přiložené video, na níž je za šéfem M GmbH k vidění právě tento vůz. O mnoho více než přední světlo a kontury odpovídající současné M5 ale na tomto snímku ani na oficiálních fotografiích k vidění nejsou.

A co X6 M 50d, která se stala ústřední postavou postupného představování řady M Performance? Podle dostupných informací se představí později a to (v souladu s očekáváními) rovnou s facelitem X6 jako takové. Designové změny tohoto modelu konec konců naznačovala i již zmiňovaná videa, na kterých měl vůz zastřené nejen označení X6 M 50d, ale i části přídě a zádě. Kdy přesně tento vůz BMW odhalí zatím nevíme, ale nepředpokládáme, že bychom měli čekat déle než pár týdnů.


Na tomto videu šéf divize M dále přibližuje řadu M Performance, za jeho zády pak vidíme model M 550d


Dieselová BMW M: jako první přijde M 550d, X6 M 50d až s facelifem - 1 - BMW M 550d 2012 01Dieselová BMW M: jako první přijde M 550d, X6 M 50d až s facelifem - 2 - BMW M 550d 2012 facelift PerexDieselová BMW M: jako první přijde M 550d, X6 M 50d až s facelifem - 3 - BMW M550dX unik
Ať děláme co děláme, „dieselovou M5” si zatím moc dobře prohlédnout nemůžeme. A to její budoucí existence byla potvrzena již loni v srpnu...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.