Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1
12.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V Audi pochopili, že se současnými akumulátory elektromobily nemají perspektivu. Místo e-tronu ale tlačí další kontroverzi - diesel-elektrický supersport.
Poté, co Wolfgang Dürheimer po svém nástupu do Audi zastavil všechny práce na elektromobilu R8 e-tron a z Ingolstadtu (dost možná proto, aby to nevypadalo hloupě) nakonec vypadlo, že bateriový supersport tam vlastně nikdy sériově vyrábět ani nechtěli, se vesměs očekávalo, na co se Quattro GmbH zaměří. Teď už to víme - sportovní divize pracuje na diesel-elektrickém supersportu.
Již na konci listopadu Dürheimer prozradil, že Audi hledá možnosti aplikace technologie z vítězných strojů čtyřiadvacetihodinovky Le Mans v produkčních autech. Více tehdy neprozradil, každopádně R18 e-tron quattro má zadní kola poháněná dieselem a přední elektromotorem, a to leccos naznačovalo
Poněkud sdílnější byl Franciscus Van Meel, současný šéf oddělení Quttro GmbH: „Pokud to auto postavíme, půjde o úplně jiný koncept než je R8 a absolutně nejlepší supersport,“ pochlubil se v rozhovoru pro britský magazín Auto Express Van Meel. Podle něj bude auto novátorské a naprosto věrné sloganu „Náskok díky technice“. Na přímou otázku, jestli bude lepší než chystaný McLaren P1, odpověděl bez váhání „ano“.
Nový dieselový hybrid by měl být podle představ Audi schopen konkurovat podobně koncipovaným strojům jako je již zmiňovaný McLaren, případně nástupce Ferrari Enzo a podle možností se co nejméně plést do cesty benzínovému hybridu Porsche 918 Spyder. Podrobnosti o pohonném ústrojí jsou otevřené, proslýchá se ale, že vůz by mohl mít výkon přes 700 koní a nejvyšší točivý moment minimálně 1 000 newtonmetrů. To už by mohlo stačit na akceleraci z 0 na 100 km/h za tři vteřiny a maximálku přes 320 km/h.
Naftovou jednotku s elektromotorem byste očekávali spíše ve voze PSA nebo lokomotivě než supersportu, Audi však naznačuje, že jde o cestu, jak porazit McLaren P1
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie