Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Devítistupňový automat se rozpíná v nabídce Mercedesu, dostane ho i kupé S500
8.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automat 9G-Tronic je lehčí než ten sedmistupňový a na kola dokáže přenést až 1 000 Nm. Tak proč by jej časem neměly dostat všechny modely značky.
Pokud již patříte mezi ty zákazníky, kteří již objednali nový Mercedes-Benz S 500 Coupe, pak pro vás máme zprávu, která vás možná potěší a možná také ne. Zatímco nyní je vrcholná dvoudveřová třícípá hvězda k mání se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic (a pohonem všech kol), od ledna 2015 bude s 4,7litrovým osmiválcem naladěným na 455 koní spolupracovat devítistupňová samočinná převodovka. Ta sice bude přenášet výkon pouze na zadní kola, oproti stávajícímu automatu zřejmě lehce podraží a leckomu může pro tak potentní motor připadat jako naprostá zbytečnost, na druhou stranu ale má i své výhody.
Ve srovnání s předchozími komponenty je nový automat 9G-Tronic lehčí. Uložení měniče je totiž vyrobeno z lehkých hliníkových slitin, zatímco samotnou skříň tvoří ještě lehčí hořčík. Mimo to nesmíme opomenout zmínit třeba nižší hlučnost (až o 4 dB), plastovou olejovou nádrž s integrovaným filtrem nebo speciální počítačem řízený analytický systém, díky kterému mohly být použity pouze čtyři jednoduché planetové převody a šest řadicích elementů.
Danou technologii si Mercedes-Benz již nechal patentovat, neboť ta mu kromě snižování hmotnosti zaručuje také zachování kompaktních rozměrů. Navzdory dvěma přidaným rychlostním stupňům je totiž nová převodovka stejně velká jako ta předchozí. Přenášet přitom dokáže až 1 000 Nm točivého momentu (S 500 Coupé jich produkuje 700), a to na zadní či všechna čtyři kola. Použita pak může být i u hybridů.
Na závěr už jen můžeme dodat, že zatímco kupé třídy S teprve na devítistupňový automat čeká, v případě faceliftovaného Mercedesu CLS již můžete převodovku 9G-Tronic pořídit. A to v modelech CLS 220 BlueTec, CLS 250 BlueTec, CLS 350 BlueTec nebo CLS 500. Stejně jako u S 500 Coupe jde ovšem pokaždé jen o verze s pohonem zadních kol.
Mercedes-Benz S 500 Coupe bude od ledna příštího roku k mání s devítistupňovým automatem
Zdroj: Mercedes-Benz Passion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 2 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva