Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Designér zkusil napravit rozporuplný facelift BMW 7, bez obřích ledvin by bylo líp
10.6.2019 | Petr Prokopec
Stačilo upravit jeden jediný, vášně dokola probouzející prvek, a faceliftovaná řada 7 rázem získala ztracenou eleganci. Škoda jen, že se tak stalo virtuálně, nikoli ve skutečnosti.
BMW si v posledních měsících nemůže stěžovat na nedostatek publicity. Právě naopak, mediální mašinérie se po představení zcela nového modelu X7 rozjela na plné obrátky, a když už se zdálo, že bouřlivých ohlasů není dostatek, automobilka vyrukovala s faceliftem řady 7. Ten se ukázal již v lednu, pozdvižení však budí dodnes. A stejně jako v případě SUV za tím stojí jeden jediný prvek, čelní ledvinky. Ty hypertrofovaly na úroveň, jež je z trochou nadsázky dovoluje vidět i z Vesmíru.
BMW se tento krok pokusilo několikrát vysvětlit, stejně jako značka poněkud nabubřele uvedla, že kritika internetu jí vlastně až tak moc nezajímá - podstatné jsou přece prodeje. A v prvé chvíli se zdálo, že ač obří ledvinky všeobecně dostávají palec dolů, potenciální klientela je z nového doplňku nadšena. BMW se konečně mohlo pochlubit maskou, která si nikterak nezadá s chrámem umístěným na přídi Rolls-Royce. Jenže aktuální pohled na registrace potěšující zrovna není.
Je samozřejmě nutné dodat, že řada 7 nezamířila do prodeje ihned po svém debutu. Stejně jako je pochopitelné, že část zákazníků teprve čeká na objednané exempláře. Nicméně faceliftované sedmičky už v showroomech i u zákazníků jsou a březnový výsledek tohoto modelu v Evropě nejhorší za poslední čtyři léta. A ten dubnový se musí sklánět před rokem 2016. V zámoří je pak situace o trochu jiná, neboť první kvartál byl nejlepší za dlouhou dobu, nicméně v dubnu, kdy již byl facelift plně najetý v showroomech, došlo k výraznému poklesu.
Mnichov by tedy měl bít na poplach a začít zvažovat návrat na zem. Jak se totiž ukazuje třeba na díle amatérského designéra Mateusze Warzochy, mnohem větší parádu mohlo BMW udělat, pokud by čelní ledvinky oproti předchozímu provedení nezvětšilo, ale naopak zmenšilo o 40 procent. Řada 7 sice v tu chvíli přichází o jistou majestátnost, i když značně kontroverzní, tu však mění za neskutečnou eleganci. A rázem jsou z toho spíše palce nahoru.
Nechceme tím samozřejmě říci, že by Warzochův návrh byl dokonalý. I v tomto případě lze narazit na nedostatky, hlavně pak v centrálním vybrání pod ledvinkami. Nicméně stále se na jeho provedení kouká lépe než na originál. Jsme zvědavi, jak se BMW zachová ve chvíli, kdy bude modely X7 a řadu 7 nahrazovat. Aktuálně již značka ke zvětšování přikročit nemůže, jinak by ledvinky začaly bránit řidiči ve výhledu na silnici. Pokud by však zvolila zmenšení a ještě si přitom nasypala popel na hlavu, kterak byla v roce 2019 bláhová, měla by šanci, jak překonat třídu S i v době, kdy by ta právě přišla na trh.

O kontroverzních ledvinkách BMW se mluví již několik měsíců v kuse...
...amatérský designér přitom dokázal, že značka mohla při faceliftu řady 7 postupovat zcela jinak
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 5 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 5 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva