Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 | Petr Prokopec
Šestiválcový hypersport je terčem kritiky nejen kvůli svému motoru, ale také kvůli designu, který působí až příliš genericky a chladně. Auto by to chtělo koncipovat od počátku jinak, k razantnímu zlepšení ale stačí docela málo.
Pokud Maranello chtělo svou novou kreací rozvířit vášně, pak svou misi může považovat za splněnou. O novém vrcholném Ferrari F80 se totiž mluví i týden po premiéře, nutno však dodat, že vesměs ne v dobrém. Automobilka se totiž rozhodla svůj nový hypesrpot víc propojit se svým závodním programem. Za záda dvojice cestujících tak zamířil třílitrový šestiválec, což není zrovna jednotka, kterou by člověk automaticky pároval s vlajkovou lodí italské značky. Však si jen poslechněte, jak zní, neuslyšíte skoro nic.
Není to nicméně to jediné, zač F80 schytává kritiku. Snad ještě méně lidí totiž aplauduje vzhledu, neboť Ferrari stvořilo vůz, který spíš než Itálií zavání designovou lednicí. A nepříliš povedenou, přičemž skutečnou pěst na oko představuje přední černý panel, který je odkazem na minulost a vozy jako 365 GTB/4 Daytona. A v jeho případě si zákazníci stejně mohli vybrat, zda jej chtějí právě černý nebo lakovaný stejnou barvou jako zbytek karoserie.
Tento prvek přitom nedráždí pouze nás, palců dolů je plný internet. Což na jedné straně může být Ferrari jedno, neboť celou produkci má vyprodanou. Jenže jak si chcete zajistit obdiv příštích generací, když těm stávajícím ukazujete záda nebo aroganci? Italové by tak neměli zbytečně dráždit hada bosou nohou, neboť ten je může snadno kousnout. Sice na to neumřou, ovšem vyloženě dobře jim nějaký ten čas rovněž nebude. Jak přitom ukazuje Brian Monaco, k lepšímu výsledku stačí opravdu málo.
Tento designér, který se pod hlavičkou firmy Monaco Auto Design reálně věnuje úpravám existujících aut, totiž vzhled F80 lehce poupravil ve Photoshopu. Pryč je tak onen kontroverzní černý panel, zatímco na zádi přibylo výraznější křídlo. Novinka tak rázem kráčí ve stopách modelů F40 a F50, což jen potvrzuje černá linka na bocích, která úspěšně rozbíjí velké rovné plochy. Jakkoli by se mohla nacházet i o trochu výše, aby navázala na LEDky pro denní svícení a pokračovala v rámci zlomu jednotlivých panelů.
Tento rychlý pokus o nápravu designu F80 se dočkal většího potlesku než oficiální dílo profesionálních designérů z Centro Stile. Nyní bude zajímavé sledovat, jakým způsobem ovlivní názor na vzhled vozu čas. Třeba Ferrari Enzo se také na úvod nedočkalo pouze potlesku, hlavně při pohledu z boku, kdy vynikal až příliš dlouhý přední převis. Dnes je ale vnímáno mnohem pozitivněji. Možná tak bude stačit 22 let a podobně tomu bude i v případě F80. A možná také ne.






Dočká se F80 jednou potlesku i za svůj design? Zatím se tomu těžko věří, vášně víří hlavně černý panel na přídi, velké rovné plochy a celkově až příliš generické pojetí. Co říkáte na alternativu níže. Foto: Ferrari
Zdroj: Monaco Auto Design@Youtube
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 2 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 3 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 5 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 6 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva