Denso vyvinulo menší a lehčí li-ion akumuátor, dodávat jej bude i do běžných aut

Japonské Denso chce skladovat energii, i tu rekuperovanou brzdnou, v novém typu dodatečně montovaného lithium-iontového akumulátoru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Denso vyvinulo menší a lehčí li-ion akumuátor, dodávat jej bude i do běžných aut

5.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Denso vyvinulo menší a lehčí li-ion akumuátor, dodávat jej bude i do běžných aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonské Denso chce skladovat energii, i tu rekuperovanou brzdnou, v novém typu dodatečně montovaného lithium-iontového akumulátoru.

Asi ještě nějakou chvíli potrvá, než budeme moci o nějakém elektromobilu bez jízlivého podtónu napsat, že se svou uživatelskou vstřícností plně vyrovná kterémukoli běžnému vozu z ulice. Přesto nějaký „progres” ve vývoji elektrifikace pozorovat můžeme a dokonce by z toho mohla profitovat i auta s klasickými pohonnými jednotkami.

Příkladem budiž nový lithium-iontový akumulátor japonské společnosti Denso, která se zabývá vývojem elektronických komponentů a zčásti patří pod křídla koncernu Toyota. Firma uvádí, že baterie integrovaná do jednoho celku s řídicí jednotkou není určena pro elektromobily ani hybridy, ale primárně se bude montovat do vozů se systémem stop-start.

Předností akumulátoru určeného ke skladování brzděním rekuperované energie má být menší hmotnost a kompaktnější rozměry při současném zvýšení měrné kapacity a prodloužení životnosti. Jeho přítomnost ve voze se má postarat o částečnou úsporu paliva a kromě jiného má být schopen napájet pomocná zařízení jako třeba navigaci nebo audiosystém.

Přestože čtvrtinu akcií Densa drží Toyota, firma patřící ke špičce dodavatelů automobilových součástek prodává své výrobky nejen ji. I proto se nový typ akumulátoru již objevil v nové generaci minivanu Wagon R, která měla oficiální premiéru před měsícem. Suzuki nazvalo svůj systém Ene-Charge a akumulátor umístilo vpředu vlevo pod sedačku spolujezdce.


Denso vyvinulo menší a lehčí li-ion akumuátor, dodávat jej bude i do běžných aut - 1 - Denso Li-ion clanekDenso vyvinulo menší a lehčí li-ion akumuátor, dodávat jej bude i do běžných aut - 2 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 16
Denso vyvinulo menší a lehčí li-ion akumuátor, dodávat jej bude i do běžných aut - 3 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 01Denso vyvinulo menší a lehčí li-ion akumuátor, dodávat jej bude i do běžných aut - 4 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 02Denso vyvinulo menší a lehčí li-ion akumuátor, dodávat jej bude i do běžných aut - 5 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 03Denso vyvinulo menší a lehčí li-ion akumuátor, dodávat jej bude i do běžných aut - 6 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 04Denso vyvinulo menší a lehčí li-ion akumuátor, dodávat jej bude i do běžných aut - 7 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 05Denso vyvinulo menší a lehčí li-ion akumuátor, dodávat jej bude i do běžných aut - 8 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 06
Prvním automobilem s dodatečně montovaným akumulátorem Denso pro rekuperaci brzdné energie se stalo malé Suzuki - podle výrobce jezdí v průměru za 3,5 l/100 km

Zdroj: Autoweek.nl

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.