Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Denso vyvinulo menší a lehčí li-ion akumuátor, dodávat jej bude i do běžných aut
5.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonské Denso chce skladovat energii, i tu rekuperovanou brzdnou, v novém typu dodatečně montovaného lithium-iontového akumulátoru.
Asi ještě nějakou chvíli potrvá, než budeme moci o nějakém elektromobilu bez jízlivého podtónu napsat, že se svou uživatelskou vstřícností plně vyrovná kterémukoli běžnému vozu z ulice. Přesto nějaký „progres” ve vývoji elektrifikace pozorovat můžeme a dokonce by z toho mohla profitovat i auta s klasickými pohonnými jednotkami.
Příkladem budiž nový lithium-iontový akumulátor japonské společnosti Denso, která se zabývá vývojem elektronických komponentů a zčásti patří pod křídla koncernu Toyota. Firma uvádí, že baterie integrovaná do jednoho celku s řídicí jednotkou není určena pro elektromobily ani hybridy, ale primárně se bude montovat do vozů se systémem stop-start.
Předností akumulátoru určeného ke skladování brzděním rekuperované energie má být menší hmotnost a kompaktnější rozměry při současném zvýšení měrné kapacity a prodloužení životnosti. Jeho přítomnost ve voze se má postarat o částečnou úsporu paliva a kromě jiného má být schopen napájet pomocná zařízení jako třeba navigaci nebo audiosystém.
Přestože čtvrtinu akcií Densa drží Toyota, firma patřící ke špičce dodavatelů automobilových součástek prodává své výrobky nejen ji. I proto se nový typ akumulátoru již objevil v nové generaci minivanu Wagon R, která měla oficiální premiéru před měsícem. Suzuki nazvalo svůj systém Ene-Charge a akumulátor umístilo vpředu vlevo pod sedačku spolujezdce.
Prvním automobilem s dodatečně montovaným akumulátorem Denso pro rekuperaci brzdné energie se stalo malé Suzuki - podle výrobce jezdí v průměru za 3,5 l/100 km
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nejčtenější články
- Další automobilka se pochlubila rostoucím zájmem o ruční řazení, tento model s ním kupuje hned 83 % zákazníků
28.10.2024 - Matka moderních rodinných stíhaček Audi je k mání ve stavu nového auta. Je tak rychlá, že ohromí i dnes
28.10.2024 - Někteří majitelé najeli s prvním novodobým Moskvičem už přes 100 tisíc km, jak si vede po takovém zápřahu?
28.10.2024 - Nechtěná verze BMW 3 skončila bez náhrady jako propadák, dnes je tajným tipem znalců na výtečné auto za dobré peníze
28.10.2024 - Apple projekt vlastního auta nakonec zrušil, jeho tajná spolupráce s Číňany ale přinesla nápady, ze kterých těží dodnes
28.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva