Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Delta E-4 Coupe: další elektrický pokus jede až 242 km/h
13.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V dnešní době se nezdá být reálné vyrobit smysluplné elektrické auto, tím spíše pak sportovní. Přesto se o to mnozí pokoušejí, třeba britská firma Delta Motorsport.
Kupé E-4 od Delty vypadá poněkud zvláštně, o to tu ale vůbec nejde. Britský výtvor (a je více britský, než byste na první pohled řekli, celý projekt subvencuje tamní vláda) je totiž zajímavý především svým pohonem, který společně tvoří dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 240 koní. Každý z motorů váží jen 23 kilogramů a hmotnost je vůbec téma, které tento vůz obchází. Aby ji výrobce udržel „v normě” i přes nevyhnutelné použití těžkých akumulátorů, musel dále sáhnout k použití karbonového šasí, které je se svou hmotností 85 kilogramů prý o 66 procent lehčí než srovnatelné ocelové řešení, přičemž si ponechává stejnou pevnost a tedy i odolnost proti nárazu. Co si jistě neponechává je stejná cena, o tom už se ale výrobce nezmiňuje.
Takto zkonstruovaný vůz prý zrychlí z klidu na 96 km/h (60 mph) za méně než pět sekund a dosáhne rychlosti až 242 km/h. Výrobce bohužel neuvádí ani přesnější hmotnost, ani informace o kapacitě akumulátorů, slibuje však dojezd 200 mil (322 km) na jedno nabití. Dá se očekávat, že půjde o velmi nadsazený údaj, nemůžeme jej ale se znalostí dosud dostupných informací nikterak rozporovat.
Delta dále uvádí, že jde o skutečně sportovní vůz s nízkým posazem za volantem a celkově nízkým těžištěm (akumulátory se nacházejí pod podlahou), který se snaží udržet těžiště tak nízko, jak to jen jde. Přesto se jeho možnosti chystá předvést na šedesátimílové ekorallye, která se pojede letos 11. listopadu z Brightonu do Londýna. Zvláštní, ale my přece víme, jak se věci ve skutečnosti mají...
Další detaily vám rádi přineseme, jakmile vejdou ve známost.
Delta E-4 Coupe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva