Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Delta E-4 Coupe: další elektrický pokus jede až 242 km/h
13.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V dnešní době se nezdá být reálné vyrobit smysluplné elektrické auto, tím spíše pak sportovní. Přesto se o to mnozí pokoušejí, třeba britská firma Delta Motorsport.
Kupé E-4 od Delty vypadá poněkud zvláštně, o to tu ale vůbec nejde. Britský výtvor (a je více britský, než byste na první pohled řekli, celý projekt subvencuje tamní vláda) je totiž zajímavý především svým pohonem, který společně tvoří dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 240 koní. Každý z motorů váží jen 23 kilogramů a hmotnost je vůbec téma, které tento vůz obchází. Aby ji výrobce udržel „v normě” i přes nevyhnutelné použití těžkých akumulátorů, musel dále sáhnout k použití karbonového šasí, které je se svou hmotností 85 kilogramů prý o 66 procent lehčí než srovnatelné ocelové řešení, přičemž si ponechává stejnou pevnost a tedy i odolnost proti nárazu. Co si jistě neponechává je stejná cena, o tom už se ale výrobce nezmiňuje.
Takto zkonstruovaný vůz prý zrychlí z klidu na 96 km/h (60 mph) za méně než pět sekund a dosáhne rychlosti až 242 km/h. Výrobce bohužel neuvádí ani přesnější hmotnost, ani informace o kapacitě akumulátorů, slibuje však dojezd 200 mil (322 km) na jedno nabití. Dá se očekávat, že půjde o velmi nadsazený údaj, nemůžeme jej ale se znalostí dosud dostupných informací nikterak rozporovat.
Delta dále uvádí, že jde o skutečně sportovní vůz s nízkým posazem za volantem a celkově nízkým těžištěm (akumulátory se nacházejí pod podlahou), který se snaží udržet těžiště tak nízko, jak to jen jde. Přesto se jeho možnosti chystá předvést na šedesátimílové ekorallye, která se pojede letos 11. listopadu z Brightonu do Londýna. Zvláštní, ale my přece víme, jak se věci ve skutečnosti mají...
Další detaily vám rádi přineseme, jakmile vejdou ve známost.




Delta E-4 Coupe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 2 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Kataru bez Máximo Quilese včera 23:09
- 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans včera 14:53
- Boj o každý bodík mezi Kalexem a Boscoscuro včera 10:00
- Pre Grand Prix «Qatar Airways Grand Prix of Qatar» 9.4.2025
- Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem 9.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 2 hodinamiS Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včeraMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva