Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
De Tomaso SLC: debut oficiálně v Ženevě, máme nové detaily a snímky
10.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Již nějaký ten pátek se éterem nesou spekulace o návratu slavné značky De Tomaso. Nyní je to oficiální, debut prvního modelu znovuzrozené firmy zažijeme v Ženevě.
Možná si vzpomenete na italské sporťáky značky De Tomaso, které v druhé polovině minulého století fascinovaly svým spojením výjimečných technických řešení, neotřelého designu a nemalé porce luxusu. Na relativně malém trhu drahých vozů sklízel De Tomaso hlavně v šedesatých a sedmdesátých letech velké úspěchy (majitelem De Tomasa Pantera byl třeba i Elvis Presley), což mu dovolilo postupně převzít dvě slavnější firmy - Maserati a Moto Guzzi i prosadit se ve Formuli 1 coby dodavatel šasí pro některé stáje.
Bohužel, od sedmdesátých let nebyla firma s to odolávát rostoucí konkurenci a trh jí vlastní postupně vyklízela. V roce 1993 prodala i značku Maserati (dnes patří Fiatu) a v roce 2000 se zbavila též firmy Moto Guzzi. I přes pokusy o návrat společnost krátce po smrti svého zakladatele Alejandra De Tomasa v roce 2003 vyhlásila úpadek a do roku 2008 byl její majetek postupně rozprodán likvidátory. Smutný konec? Jak se to vezme, jednu ze zásadních hodnot firmy, její značku, totiž v roce 2009 koupil Gian Mario Rossignolo, někdejší šéf marketingu Fiatu, a rozhodl se jí znovu vdechnout život. Nyní již víme, že první koncept modelu znovuzrozeného De Tomasa uvidíme na letošním autosalonu v Ženevě.
Celé jméno konceptu zní De Tomaso SLC (zkratka znamená Sport Luxury Car, tedy sportovní luxusní vůz, jméno produkčního modelu bude prý jiné) a máme i jeho první dvě fotografie. Jsou bohužel z těch, které si říkají „postupně odhalující”, a tak vůz zatím nemůžeme vidět celý, jistou představu o jeho vzhledu nám ale dávají.
K nim máme i několik informací - vůz by měl být crossoverem (rozumějte křížencem) konkurujícím BMW 5 GT, ale na stejných základech chce firma připravit i sportovnější kupé a mezi oběma zbylými verzemi stojící sedan. Všechny varianty budou používat hliníkové šasí a řadu inovativních konstrukčních prvků. Pod kapotou bychom měli najít benzinový osmiválec s výkonem okolo 550 koní, stejné palivo spalující šestiválec s přibližně 300 koňmi a k tomu i dvousetpadesátikoňový diesel. Odhalení dalších detailů si Rossignolo nechal až do Ženevy.
Nové De Tomaso zaměstnává 900 lidí a sídlí v Grugliasco nedaleko Turína. Firma má v úmyslu vyrábět okolo 3 tisíc kříženců, stejné množství sedanů a 2 tisíce kupé modelu, který vznikne na bázi SLC. Držíme palce.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 2 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 5 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB