Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita
17.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šestnáctistovka musí být lehce přepracována, pak však nabídne více než 130 koní. Pohánět přitom bude zadní kola, a to pod označením 200 CDI.
Spojení Mercedesu a Renaultu by ještě před pár lety asi nikdo netipoval. Přesto zde již máme Kangoo převlečené za model Citan a aby toho nebylo málo, osadil Mercedes-Benz novou třídu A malým dieselovým motorem 1,5 dCi z produkce Renaultu. Tato spolupráce přitom značce s třícípou hvězdou ve znaku očividně zachutnala více než čtení jejích nejhorších výsledků z crash testů Euro NCAP v historii. A proto v budoucnu dorazí více německých vozů, o jejichž pohon se bude starat francouzský motor.
Ve srovnání s předchozí pohonnou jednotkou by mělo jít o nový turbodiesel 1,6 dCi o výkonu 130 koní, který Renault aktuálně nabízí pod kapotami modelů Mégane, Fluence, Scénic a také v Nissanu Qashqai. Pro užití v motorovém prostoru Mercedesu ovšem bude třeba několika zásahů, neboť čtyřválec by se měl montovat podélně a výkon bude směřovat na zadní kola. Navíc možná bude produkovat i větší výkon, v tomto směru ale nejsou známy žádné podrobnosti.
Naopak už ale víme, které první vlaštovky s touto pohonnou jednotkou vyrazí do provozu. Jednat se totiž bude o příští třídu C, která dorazí již příští rok, a o novou generaci modelu Vito, jež se očekává v roce 2015. Obě verze by přitom měly nést přídomek 200 CDI, což jasno do stávajícího názvosloví Mercedesu rozhodně nevnese - jako 220 CDI se totiž i nadále bude objevovat 2,1litrová dieselová pohonná jednotka z vlastní produkce německé automobilky.
Touto spoluprací, která by v roce 2015 měla rozšířit produkci továrny v Cléonu až na 100 tisíc motorů ročně, ovšem Mercedes-Benz s Renaultem nekončí. Další fází je totiž společný vývoj nové generace Smartu a modelu Twingo, které v případě francouzské značky předestíral koncept Twin'Run. Francouzská loga tak budeme v německých výrobcích nacházet stále častěji.



Nový turbodiesel 1,6 dCi od Renaultu bude pohánět dva nové modely Mercedesu. A to příští třídu C a Vito chystané na rok 2015
Mercedes-Benz Citan se více než čím jiným proslavil hlavně nepříznivými crash testy Euro NCAP
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins