Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další legenda na odchodu, Ring Taxi BMW končí
7.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Severní smyčku Nürburgringu zajisté netřeba představovat. Jednou z tamních atrakcí dlouho bylo Ring Taxi BMW. Opravdu bylo, od letoška nejezdí.
Pro mnoho motoristických fandů je Nordschleife něco jako Mekka pro muslimy. Každý se tam alespoň jednou snaží dostat. Jenže ne každý má dost odvahy vzít vlastní vůz a vydat se s ním do Zeleného pekla. Nebo odvaha nechybí, ale zase chybí technika. Pro tyto zájemce zde už dlouho byla záložní varianta v podobě Ring Taxi.
Jeho tradice začala v roce 1986 a v posledních 15 letech bylo úzce spojeno se značkou BMW. Ta byla oficiálním partnerem a pro potřeby „nejrychlejšího taxi na světě” poskytovala svůj nejvýkonnější sedan M5. Za 189 EUR se mohli až tři pasažéři nechat svézt jedním ze zkušených řidičů za volantem a přitom si užít nejen tratě, ale také auta a občasných driftů ve vysokých rychlostech.
To vše je ale minulost. Pověsti o konci Ring Taxi obcházely internet už nějakou dobu, ovšem nyní to bylo potvrzeno i oficiálně. Možnost svézt se na Ringu sice nebyla úplně zrušena, ale zůstal jen slabý odvar. Už se nejezdí v BMW M5 a jízdní řád spíše připomíná seznam dobrých skutků našich poslanců než přehled pravidelných termínů.
Panovaly dohady, co stojí na pozadí tohoto rozhodnutí. Vina se dávala BMW, které z velké části dosavadní Taxi dotovalo. A dávalo to smysl. Minulá generace BMW M5 už se odporoučela, nová se teprve chystá, a BMW se navíc čím dál tím více soustřeďuje na úplně jiné vozy. Na druhou stranu to byla pro BMW výborná reklama.
Nakonec se ukázalo, že vina je na současném vedení okruhu, které další provoz Ring Taxi neumožnilo za dosud platných podmínek. Nastavilo nové podmínky tak, že podobnou službu může provozovat každý. Ale bude k tomu potřebovat licenci udělenou okruhem. Motivem jsou samozřejmě peníze. V konečném důsledku tak motoristická veřejnost doplácí na chybné rozhodnutí o vybudování megalomanského zábavního parku, který byl postaven v těsné blízkosti okruhu a je zatím ztrátovým podnikem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Motorkářům s okamžitou platností zakázali účast na veřejných jízdách na Nordschleife, výmluvným srovnáním aut a motorek je konec
před hodinouUž i Porsche v Číně dojíždí na předražená auta s nekonkurenceschopnou technikou, je to přehlížené varování pro všechny ostatní
před 3 hodinamiTato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 4 hodinamiNěkteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
včeraPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.24. 09:56 - petr_riha
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.23. 21:21 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch