Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další legenda na odchodu, Ring Taxi BMW končí
7.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Severní smyčku Nürburgringu zajisté netřeba představovat. Jednou z tamních atrakcí dlouho bylo Ring Taxi BMW. Opravdu bylo, od letoška nejezdí.
Pro mnoho motoristických fandů je Nordschleife něco jako Mekka pro muslimy. Každý se tam alespoň jednou snaží dostat. Jenže ne každý má dost odvahy vzít vlastní vůz a vydat se s ním do Zeleného pekla. Nebo odvaha nechybí, ale zase chybí technika. Pro tyto zájemce zde už dlouho byla záložní varianta v podobě Ring Taxi.
Jeho tradice začala v roce 1986 a v posledních 15 letech bylo úzce spojeno se značkou BMW. Ta byla oficiálním partnerem a pro potřeby „nejrychlejšího taxi na světě” poskytovala svůj nejvýkonnější sedan M5. Za 189 EUR se mohli až tři pasažéři nechat svézt jedním ze zkušených řidičů za volantem a přitom si užít nejen tratě, ale také auta a občasných driftů ve vysokých rychlostech.
To vše je ale minulost. Pověsti o konci Ring Taxi obcházely internet už nějakou dobu, ovšem nyní to bylo potvrzeno i oficiálně. Možnost svézt se na Ringu sice nebyla úplně zrušena, ale zůstal jen slabý odvar. Už se nejezdí v BMW M5 a jízdní řád spíše připomíná seznam dobrých skutků našich poslanců než přehled pravidelných termínů.
Panovaly dohady, co stojí na pozadí tohoto rozhodnutí. Vina se dávala BMW, které z velké části dosavadní Taxi dotovalo. A dávalo to smysl. Minulá generace BMW M5 už se odporoučela, nová se teprve chystá, a BMW se navíc čím dál tím více soustřeďuje na úplně jiné vozy. Na druhou stranu to byla pro BMW výborná reklama.
Nakonec se ukázalo, že vina je na současném vedení okruhu, které další provoz Ring Taxi neumožnilo za dosud platných podmínek. Nastavilo nové podmínky tak, že podobnou službu může provozovat každý. Ale bude k tomu potřebovat licenci udělenou okruhem. Motivem jsou samozřejmě peníze. V konečném důsledku tak motoristická veřejnost doplácí na chybné rozhodnutí o vybudování megalomanského zábavního parku, který byl postaven v těsné blízkosti okruhu a je zatím ztrátovým podnikem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch