Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Daihatsu Copen se prý vrátí na scénu, dorazí ovšem na evropské trhy?
24.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý dostupný roadster se po letošním a loňském konceptu znovu objeví ve výrobě. Není ovšem jisté, jaký dostane motor a rozměry.
O japonské automobilce jsme naposledy hovořili v souvislosti s autosalonem v Jakartě, na kterém značka představila hned osm nových konceptů. Jedním z nich bylo Daihatsu D-R Estate, které tak navázalo na studii z loňského roku. Ta pro změnu signalizovala návrat kdysi populárního modelu Copen, který byl svého času také oficiálně dovážen na evropské trhy. S odchodem značky však Starý kontinent přišel i o tento dvoumístný roadster.
Ačkoliv ani jeden z konceptů prozatím nedoprovázely žádné technické parametry, nové generace bychom se skutečně měli dočkat. Otázkou však je, zda jej automobilka postaví podle původního receptu. Ten totiž počítal s pravidly kategorie kei car, která limituje maximální délku na 3,4 metru a šířku na 1,49 metru. Objem motoru pak nesmí přesáhnout 0,66 litru.
To samozřejmě platí pouze na japonském trhu, do Evropy tak Copen kdysi mířil i s 1,3litrovým motorem. Ten díky nepatrně vyššímu výkonu (87 versus 64 koní) zlepšoval standardní zrychlení z klidu na stovku z 11,7 sekundy na 9,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak pro změnu narostla ze 167 km/h na 180 kilometrů v hodině.
Uvidíme tedy v následujících letech, s jakým motorem a karoserií se nakonec Copen vrátí. Ne zrovna pravděpodobný je však jeho výskyt v Evropě. Již na zmiňovaném autosalonu totiž Daihatsu uvádělo, že návrat na Starý kontinent nechystá. Jedinou šancí na levný malý roadster je tak nově odhalená Honda S660. I ta přitom byla postavena podle pravidel kategorie kei car.
Originální Daihatsu Copen se vyrábělo v letech 2002 až 2012. O pohon se v Japonsku staral 0,66litrový motor, zatímco v Evropě byl dvoumístný roadster k mání i s 1,3litrovou pohonnou jednotkou
Studie D-R z loňského roku navazovala na původní sériové provedení
Letošní provedení konceptu na sebe pro změnu vzalo podobu kombíku
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva