Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Daihatsu Copen se prý vrátí na scénu, dorazí ovšem na evropské trhy?
24.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý dostupný roadster se po letošním a loňském konceptu znovu objeví ve výrobě. Není ovšem jisté, jaký dostane motor a rozměry.
O japonské automobilce jsme naposledy hovořili v souvislosti s autosalonem v Jakartě, na kterém značka představila hned osm nových konceptů. Jedním z nich bylo Daihatsu D-R Estate, které tak navázalo na studii z loňského roku. Ta pro změnu signalizovala návrat kdysi populárního modelu Copen, který byl svého času také oficiálně dovážen na evropské trhy. S odchodem značky však Starý kontinent přišel i o tento dvoumístný roadster.
Ačkoliv ani jeden z konceptů prozatím nedoprovázely žádné technické parametry, nové generace bychom se skutečně měli dočkat. Otázkou však je, zda jej automobilka postaví podle původního receptu. Ten totiž počítal s pravidly kategorie kei car, která limituje maximální délku na 3,4 metru a šířku na 1,49 metru. Objem motoru pak nesmí přesáhnout 0,66 litru.
To samozřejmě platí pouze na japonském trhu, do Evropy tak Copen kdysi mířil i s 1,3litrovým motorem. Ten díky nepatrně vyššímu výkonu (87 versus 64 koní) zlepšoval standardní zrychlení z klidu na stovku z 11,7 sekundy na 9,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak pro změnu narostla ze 167 km/h na 180 kilometrů v hodině.
Uvidíme tedy v následujících letech, s jakým motorem a karoserií se nakonec Copen vrátí. Ne zrovna pravděpodobný je však jeho výskyt v Evropě. Již na zmiňovaném autosalonu totiž Daihatsu uvádělo, že návrat na Starý kontinent nechystá. Jedinou šancí na levný malý roadster je tak nově odhalená Honda S660. I ta přitom byla postavena podle pravidel kategorie kei car.









Originální Daihatsu Copen se vyrábělo v letech 2002 až 2012. O pohon se v Japonsku staral 0,66litrový motor, zatímco v Evropě byl dvoumístný roadster k mání i s 1,3litrovou pohonnou jednotkou
Studie D-R z loňského roku navazovala na původní sériové provedení
Letošní provedení konceptu na sebe pro změnu vzalo podobu kombíku
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 4 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 12:06 - Truck Daškam
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB