Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
CTI: tak si říká nová řada vozů od Caterhamu
28.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Caterham odhalil své plány na příštích deset let. Jsou spojené s novou samostatnou firmou Caterham Technology and Innovation Limited (CTI).
Jeden by si kvůli vzniku CTI mohl myslet, že společnost Caterham Cars má tolik zakázek, že potřebuje samostatnou vývojovou firmu zabývající se nejen prací pro matku, ale hlavně úkoly zvnějšku. Něco na tom možná bude, protože CTI se má podle oficiální tiskové zprávy „ujmout pokročilých projektů pro externí firmy působící v automobilovém a leteckém průmyslu“.
Jenže CTI má být něčím více než jen další kanceláří napěchovanou moderní výpočetní technikou. Bude vyrábět „snadno dostupné, cenově přitažlivé vozy inspirované lehkou, minimalistickou filosofií původního modelu Seven“. Při pohledu na současné Caterhamy se ovšem přímo nabízí otázka, jak můžou být vozy CTI ještě více spartánské než Caty, když jejich jedinou výbavou je akorát pár budíků, volant, pedály, sedačky a řadicí páka.
Vodítkem by mohla být cena. Přestože v poměru k částce patří vozy Caterham k těm nejlevnějším supersportům na světě, úplná láce to není. Tuto domněnku potvrzuje také Ansar Ali, generální ředitel Caterham Cars: „Vytvoření nové produktové řady se stejnou pověstí a půvabem jako model Seven, což můžete brát jako příslib cenové dostupnosti, je v tomto oboru svatým grálem.“
Aby CTI a Caterham dostály své pověsti, přetáhli k sobě několik zajímavých osobností. „Při budování CTI se nám podařilo získat prvotřídní tým inženýrů zaměřených na konstrukce automobilů, kteří touží navázat na charakter Caterhamu a původní DNA typu Seven,“ říká Mark Edwards, generální ředitel CTI a naráží přitom například na chlápka jménem Tony Shute - člověka, který uvedl na trh první generaci Lotusu Elise a nyní šéfa oddělení silničních aut v CTI. A bude mít co na práci. „Noví akcionáři se zavázali investovat do celé řady nových skvělých produktů na nejbližších deset let,“ dodává Mark Edwards.






V této chvíli je docela těžké představit si, jak by měly vypadat vozy CTI, když mají být cenově dostupnější než dnešní Caterhamy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 6 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 8 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 9 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 11 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva