Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Co vydrží brzdové kotouče? Střelci na ně vzali pistole a pušky, až tak nepochodili
31.10.2017 | Marek Bednář | 1 příspěvek
Jsou to tlusté pláty oceli, takže každá flobertka opravdu nestačí. Ve skutečnosti je třeba řádné síly, aby byl prostřelen první a poškozen druhý kotouč.
Jak si stojí brzdové kotouče proti střelným zbraním? Lidé z DemolitionRanch vzali několik starých brzdových kotoučů, poskládali je za sebe do řady a začali se do nich střílet. Brzdové kotouče jsou poměrně tlusté kusy oceli, takže asi uhodnete, jak to dopadlo - pistole a revolvery nemají šanci ani proti těm nejtenčím, které v téhle zkoušce vidíme.
Přesto existují ráže, které si s kotouči dokážou poradit. Matt na videu níže - přeskočte na čas 2:47, do té doby nic zajímavého neuvidíte - přechází z pistolí na útočné a odstřelovací pušky. První je AR15 s malou, ale velmi rychlou kulkou ráže 5,56. Střední, slabší část kotouče prostřelila velmi snadno, vnější už nikoliv.
Zlatým hřebem jsou sniperské pušky - nejprve Armalite AR-30A1 s finskými náboji .338 Lapua Magnum, které s kotouči neměly velký problém. Pak nastupuje Barrett M107A1 s náboji ráže .50 BMG. Ani tento extrémně výkonný náboj ale nedokázal prorazit dva kotouče - první prostřelil, druhý už nikoliv.
Na to bylo potřeba průrazné, zápalné verze .50 BMG, z nichž jedna prorazila pět kotoučů v jejich středech a zastavila se až o šestý. Pomineme-li fakt, že Matt ve videu nazývá kotouče („rotors”) nesprávně třmeny („calipers”), dozvěděli jsme se, že pokud na vás někdo bude střílet téměř z čehokoliv, dvě vrstvy brzdových kotoučů vás ochrání. Takže aspoň víte, za co se v autě schovávat spíš...












Pistole nemají proti brzdovým kotoučům téměř žádnou šanci, poradí si s nimi až opravdu schopné zbraně
Zdroj: DemolitionRanch@YouTube
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 8 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před hodinouTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 3 hodinamiPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
před 4 hodinamiUniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
před 6 hodinamiZlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva