Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Co dnes zvládne rodinný hatchback? Honda Civic dala na Autobahnu až 283 km/h
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta jsou stále rychlejší a nejvíce je to znát mezi kompakty. Hot hatche této třídy jsou dnes tak rychlé, že na německé dálnici koketují i s třístovkou.
Honda Civic Type-R je již půl roku králem Ringu mezi předokolkami, Nordschleife zvládla obkroužit za působivých 7 minut a 43,8 sekundy. Běžný hot hatch tak překonal třeba Bugatti EB110 či Pagani Zondu S, tedy mnohem dražší a výjimečnější supersporty minulých dekád. O tom ale řada lidí pochybuje a poukazuje třeba na fakt, že Japonci přivezli do pohoří Eifel předprodukční model osazený ochrannou klecí, který navyšuje tuhost karoserie.
Francouzský magazín L'Argus proto vyrazil na Ring, aby Civic Type-R poslal do souboje se stopkami. Při svém konání přitom rozhodně neměl podpory automobilky, ani majitelů slavného okruhu, místo toho se vše odehrálo během turistických jízd (což by dnes nejspíše již odskákal). BTG úsek Honda zvládla v provozu za cca 8 minut a 5 sekund, což je vzhledem k podmínkám slušný výkon.
Ptáte se, čím to, že je Civic Type-R natolik rychlý? Vysvětlení naleznete kupříkladu na druhém videu, které ukazuje sprint japonského hatchbacku z klidu dalece za oficiálně udávané maximum. To by mělo činit 272 km/h, Honda však dosáhla 283 km/h. Pravda, pár kilometrů lze přičíst na vrub tolerované odchylce tachometru, nicméně i kdyby šlo „jen“ o udávanou nejvyšší rychlost, stále je to na hatchback schopný odvozu celé rodiny neskutečné tempo.
Na tuto rychlost, kterého nedosáhnou ani mnohé německé über-sedany, jež kvůli omezovači končí na 250 km/h, se Honda zvládá rozjet za pomoci přeplňovaného benzinového čtyřválce, který skrze šestistupňový manuál posílá na přední kola 320 koní. Dvacetipalcové ráfky jsou běžně obuty do pneumatik Continental SportContact, v případě rekordního vozu to ale byly lepivější Michelin Pilot Sport Cup 2. I to vysvětluje onen rekord.
Honda Civic Type-R si střihla jízdu po Ringu bez podpory automobilky...
...i sprint až na tachometrových 283 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před hodinou - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 4 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva