Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu
2.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hybridní verze designově zajímavého modelu DS5 přichází s menším zpožděním, zato ale s hodně troufalou cenovkou.
S třetím a zatím největším sériovým vozem luxusní značky Citroënu jsme měli možnost projet se už i na našich silnicích. Společnost nám dělala DS5 vybavená dieselovým dvoulitrem HDi spřaženým se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Tou dobou to samozřejmě nebyla jediná motorizace. Francouzi už od počátku nasadili dvě turbodmychadlem přeplňované zážehové šestnáctistovky THP o výkonu 156 a 200 koní a k 2,0 HDi se 163 koňskými silami také menší diesel 1,6 e-HDi s výkonem 112 koní. S menším časovým odstupem nastupuje na český trh jako poslední hybridní varianta DS5 označovaná HYbrid4.
K technice vozu jsme psali dost podrobností několikrát, takže pouze telegraficky připomínáme, že tento vůz kombinuje nejsilnější diesel spojený pro změnu se šestistupňovou robotizovanou převodovkou se synchronním elektromotorem. Pohonné jednotky nemají žádnou mechanickou vazbu. Diesel se stará o pohon přední nápravy, elektromotor o tu na druhém konci.
O společném výkonu 200 koní dokážou podle údajů výrobce roztáhnout 1 660 kg vážící DS5 na stovku za 8,6 sekundy, udělit mu nejvyšší rychlost 211 km/h a papírově jezdit za 3,8 až 4,1 litru na sto kilometrů (podle velikosti použitých pneumatik). To oproti samostatnému dieselu 2,0 HDi s manuálem představuje o dvě desetiny lepší čas v měřené akceleraci z místa a o 4 km/h nižší maximálku. Spotřebu má verze bez elektromotoru zhruba o litr vyšší.
Co za to? Ne zrovna málo. Už základní naftový dvoulitr za 785 tisíc není z laciného kraje, nejlevnější hybrid ovšem stojí - sedíte? - 965 tisíc ve výbavě Style a za nejluxusnější provedení Sport budete muset složit částku 1 064 900 Kč. Pokud tedy to ekologické smýšlení raději nepřehodnotíte...
Hybridní verze se svým vnějškem od svých konvenčněji poháněných sourozenců prakticky neodlišuje, to podstatné zůstává zraku ukryto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva