Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën DS4 Sedan: Čína to ráda s kufrem
7.12.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Očekávané se stalo, no spíše stane skutkem. Citroën uvolnil první upoutávky k modelu, který karoserii DS4 přidá třetí rozměr. V Evropě s ním ale nepočítejme.
Pravidelně omíláme, že Evropané nepatří k vyznavačům tříprostorových karoserií, rozumějte sedanů. Záleží tedy na třídě, neboť kupříkladu v té střední jsou stále číslem jedna, pokud ale zamíříme mezi kompakty, jsou sedany spíše popelkami. Pár typů se na trhu najde a nejde vždy o vyslovené propadáky, najít prodejní hit mezi menšími limuzínami by ale - s vyškrtnutím aut jako Dacia Logan, u kterých hraje hlavní roli cena - bylo dost obtížné, ne-li zcela nemožné. Jsou ale jiná místa na této planetě, kde naopak sedany všeho druhu vyznávají jako ideální řešení. A asi nepřekvapí, že klíčovou roli mezi nimi hrají USA a Čína.
Právě do druhé jmenované destinace má namířeno Citroën DS4, který se u nás prodává jen jako cosi mezi hatchbackem a SUV. Na něco takového si za Velkou zdí zatím nepotrpí, a tak si od tamní odnože francouzské automobilky jménem Dongfeng-PSA vyslouží specifické řešení jménem DS4 Sedan.
O autě zatím víme jen málo, zveřejněné upoutávky ale naznačují, že premiéra vozu proběhne co nevidět. Jedna z fotek navíc ukazuje i řešení zadních partií, které budou na autě zřejmě těmi nejspecifičtějšími, třebaže si nedokážeme představit, že by výsledek vzniknul jen „přilepením kufru” tohoto typu k celkem boubelaté karoserií DS4. Pravděpodobně půjde o dost specifičtější dílo, což ostatně naznačovaly už dřívější špionážní fotky.
To všechno se ale ještě uvidí, předem můžeme dodat snad už jen tolik, že pod kapotou by se měly přesně v čínském stylu objevit pouze benzinové jedna-šestky s přeplňováním i bez a výkonem od 117 do 200 koní.
Citroën DS4 Sedan je na spadnutí, mimočínskou budoucnost mu ale příliš nemalujeme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis