Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën DS3 1,2 VTi 82: tříválcový luxus
7.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Citroën se snaží dodat vozům z řady DS image něčeho výjimečného, luxusního, aby u nich mohl nasadit také patřičně výjimečnou cenu. Jak s tím jde dohromady tříválcový motor?
U škodovky nebo Fordu si mohou říkat co chtějí, tříválcový motor je ale prostě není dobrá věc. Nedá se vyvážit, nemůže dobře znít, nemůže nabídnout optimální průběh výkonu. To jsou jen tři z mnoha negativ, která vyvažuje jediné - méně pohyblivých částí a tedy o něco nižší spotřeba alespoň při klidném stylu jízdy. Do Fabie, proč ne. Do Focusu, proč? A proboha, co má takový motor dělat pod kapotou Citroënu z řady DS?
Odpověď na tuto zdánlivě řečnickou otázku je zřejmá (snižovat papírovou spotřebu a tedy i emise CO2), přesto máme pocit, že Francouzi si tento krok mohli odpustit. Atmosférický tříválec 1,2 VTi totiž nadělili modelu DS3, ve kterém nahradí čtyřválcovou jedna-čtyřku s výkonem 75 koní. Sám nabídne o něco více síly (až 82 koní), se kterými se rozjede na stovku za 12,3 sekundy a dosáhne rychlosti až 172 km/h. Jeho silnou stránkou je ale papírová spotřeba paliva, která v kombinaci se systémem start and stop činí 4,5 litru benzinu na 100 km, což odpovídá 102 gramů CO2 na kilometr. To budou daňové úlevičky...
Stejný agregát se dostane i pod kapotou sesterského C3 se stejnými parametry. V C3 si jej představit dokážeme, s prohlášeními o luxusním pojetí řady DS nám ale jaksi nejde dohromady.
K mání v obou modelech bude od letošního podzimu. České ceny zatím neznáme, budou ale dozajista na podobné úrovni jako u dnešních variant 1,4i.
Tak tento motor...
...bude brzy součástí nabídky Citroënu DS3...
I jeho obyčejnějšího brášky C3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před hodinou - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 4 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva