Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën DS1 s motory BMW půjde po Fiatu 500 i sportovních Abarthech
18.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Francouzi jsou patrně nadmíru spokojeni s vývojem poptávky po luxusnějších typech DS. Natolik, že již v Ženevě představí další model.
Citroën C1 a jeho dva sourozenci společně sjíždějící z kolínské továrny TPCA jsou na trhu již od roku 2005 a je proto více než pravděpodobně, že někde za zdmi vývojového centra PSA a Toyoty existují nástupci. A právě na základě druhé generace „českých“ trojčat by měla vzniknout v pořadí již čtvrtá verze luxusnějšího Citroënu s označením DS1.
Tuto informaci momentálně tlumočí francouzská média a připojil se také německý Autobild, přičemž nový vůz by měl být odhalen už na březnovém ženevském autosalonu patrně nejdříve jako koncept. Zdroje přitom tvrdí, že Citroën DS1 má být opět produkován v kolínské TPCA a bude nasazen jako přímý konkurent Fiatu 500 a dokonce i jeho sportovnějších verzí Abarth.
Tvrdí se, že pod kapotou malého stroje s délkou asi 3,6 metru se objeví třívalcové motory BMW, které bavorská automobilka připravuje pro řady 1 a 3. Výkonové spektrum zážehových jednotek by se mělo pohybovat od 68 do 100 koní a diesel by měl produkovat kolem 70 koní. Proti Abarthu 500 půjde sportovnější verze s agregátem o výkonu 130 koní, které se pracovně říká GTi.
Novinka půjde ve stopách větších modelů a kromě kvalitnějších materiálů i lepšího zpracování nabídne poněkud divočejší odstíny laků, individualizační nálepky, různobarevné čalounění i panely na palubní desce. Auto by mělo dále dostat digitální přístrojový štít a po vzoru větší DS3 se v jeho designu objeví výrazný (a tlustší) B-sloupek. Jako malý stylový vůz se ale nebude příliš ohlížet na pohodlí na zadních sedadlech a rozhodně nemá vynikat ani velikostí kufru. Na trhu by se Citroën DS1 měl objevit v roce 2013.
Nový model DS1 by měl být postaven na základě příští C1, která by mohla vypadat nějak takhle
Zdroj: Autobild, Auto Plus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva