Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën Divine DS: nové fotky budoucnosti DS, do výroby zamíří jen něco
3.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Koncept pro Paříž představuje budoucí designový směr modelů DS. Počítat máme s předními chromovými „křídly“ či bočními linkami.
Letošní ročník pařížského autosalonu pokračuje druhým novinářským dnem, dnes již ale žádné překvapení očekávat nelze. Nic velkého se tomto směru neudálo ani včera, díky době internetové byly všechny novinky známy ještě před otevřením bran Porte de Versailles. To je však smutný průvodní jev již prakticky každého autosalonu posledních let, proto nářků na tomto hrobě zanechme a pojďme se raději věnovat samotným automobilovým novinkám. Tedy těm vozům, které sice byly představeny ještě před Paříží, teprve po debutu ve městě nad Seinou však k nim výrobci zveřejnili také více informací.
Řeč bude o Citroënu Divine DS, který naznačuje, co můžeme v budoucnu očekávat od modelů s „prémiovým“ označením. V jeden konkrétní sériový vůz se tedy koncept nepromění, ovlivnit by ovšem měl celou plejádu novinek. A to především „křídly DS“, jak jsou nazývány chromové doplňky přídě lemující světlomety a vstupy vzduchu v nárazníku. Mimo to by pak do série měly být převedeny také prominentní boční linie a nejspíše i zajímavě stylizovaná zadní část střechy.
V rámci interiéru pak u produkčních vozů lze počítat spíše s přenesením samotné architektury, jež se zaměřuje na řidiče. Samotná trojice témat, kdy první „Male“ počítá s karbonem, druhá „Parisienne Chic“ s kůží a saténem a třetí „Fatale Punk“ s látkou dekorovanou křišťály od Swarovskiho, ale zjevně zůstane vyhrazena pouze konceptu. Otázkou je pak digitální přístrojový štít či třídimenzionální head-up displej, s ohledem na směr, jakým se vývoj automobilů ubírá, se však dříve nebo později tyto prvky u Citroënu DS určitě objeví.
Více zveřejněno nebylo, zopakovat tedy můžeme pouze již dříve vyřčené. Koncept měří 4 210 milimetrů na délku, 1 980 mm na šířku a 1 350 mm na výšku. Pod kapotu dostal 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec THP, který přední kola zásobuje výkonem 270 koní a točivým momentem 330 Nm. Jízdní dynamiku Francouzi nezmiňují, po stránce emisí CO2 by však vůz měl produkovat 145 g/km. Pochlubit se přitom může splněním norem Euro 6.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Živé foto Citroënu Divine DS, Paříž 2014













Oficiální fotogalerie Citroënu Divine DS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 5 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025I ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
19.3.2025Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19.3.2025Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
19.3.2025Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB