Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu

Za prvních deset měsíců letošního roku značka prodala jen 556 kusů Citroënu C6. Jakákoliv další produkce tak byla zbytečná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu

20.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za prvních deset měsíců letošního roku značka prodala jen 556 kusů Citroënu C6. Jakákoliv další produkce tak byla zbytečná.

Co jsme v červenci naznačili, to se včera stalo nevyhnutelným skutkem - Citroënu C6 byl po sedmi letech vystrojen pohřeb. Důvod tohoto rozhodnutí přitom není třeba dlouho hledat. Od zahájení výroby v roce 2005 automobilka prodala jen 20 000 kusů, přičemž na prvních deset měsíců letošního roku připadá pouhých 556 kusů. Jakékoliv další zaměstnávání 250 zaměstnanců v továrně v Rennes tak postrádalo smysl. Samozřejmě, míněno ekonomicky.

Českého ceníku se tato novinka ještě nedotkla, pár skladových vozů tak zřejmě ještě Citroën někde najde. Ty přitom nabízejí jedinou konfiguraci, a to třílitrový turbodiesel o výkonu 241 koní spřažený s automatickou převodovkou. Cena 1 504 900 Kč za výbavu Exclusive (jedinými příplatky jsou střešní okno, paket Lounge a rozšířená záruka) by pak v rámci vánočních slev ještě mohla doznat značné slevy.

Ukončení výroby ovšem není pěkným vysvědčením pro Francii, která tímto přišla o poslední limuzínu s domácím pasem. Jediným větším sedanem ze země Galského kohouta se totiž stává Renault Latitude, tedy jen jiným logem opatřený korejský Samsung SM5. Ani tento model ovšem nedosahuje valných prodejů, neboť za letošní rok po něm sáhlo 3 792 zákazníků - o 39 % méně než loni.

Problémy francouzského automobilového průmyslu tedy pokračuje. Jsme přitom velmi zvědavi, jak si země povede v novém roce, kdy by na silnice chtěla dotlačit abnormální množství elektromobilů. Pokud totiž kupující nemají dostatek financí ani na koupi plně vybaveného a prostorného sedanu, pak je rozhodně neutratí za předražený minivůz s omezeným dojezdem...


Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 1 - P9253370Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 2 - P9253344Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 3 - P9253379Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 4 - P9253365Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 5 - P9253390Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 6 - P9253400Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 7 - P9253393Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 8 - P9253428Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 9 - P9253403Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 10 - P9253417Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 11 - P9253405Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 12 - P9253408Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 13 - P9253411Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 14 - P9253414Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 15 - P9253419Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu - 16 - P9253421
Během letošního roku se prodalo jen 556 kusů Citroënu C6. Francouzská značka tak logicky ukončila výrobu. V české nabídce však limuzína ještě zůstává, možná jen ze setrvačnosti

Zdroj: WordCarFans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.