Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu
20.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za prvních deset měsíců letošního roku značka prodala jen 556 kusů Citroënu C6. Jakákoliv další produkce tak byla zbytečná.
Co jsme v červenci naznačili, to se včera stalo nevyhnutelným skutkem - Citroënu C6 byl po sedmi letech vystrojen pohřeb. Důvod tohoto rozhodnutí přitom není třeba dlouho hledat. Od zahájení výroby v roce 2005 automobilka prodala jen 20 000 kusů, přičemž na prvních deset měsíců letošního roku připadá pouhých 556 kusů. Jakékoliv další zaměstnávání 250 zaměstnanců v továrně v Rennes tak postrádalo smysl. Samozřejmě, míněno ekonomicky.
Českého ceníku se tato novinka ještě nedotkla, pár skladových vozů tak zřejmě ještě Citroën někde najde. Ty přitom nabízejí jedinou konfiguraci, a to třílitrový turbodiesel o výkonu 241 koní spřažený s automatickou převodovkou. Cena 1 504 900 Kč za výbavu Exclusive (jedinými příplatky jsou střešní okno, paket Lounge a rozšířená záruka) by pak v rámci vánočních slev ještě mohla doznat značné slevy.
Ukončení výroby ovšem není pěkným vysvědčením pro Francii, která tímto přišla o poslední limuzínu s domácím pasem. Jediným větším sedanem ze země Galského kohouta se totiž stává Renault Latitude, tedy jen jiným logem opatřený korejský Samsung SM5. Ani tento model ovšem nedosahuje valných prodejů, neboť za letošní rok po něm sáhlo 3 792 zákazníků - o 39 % méně než loni.
Problémy francouzského automobilového průmyslu tedy pokračuje. Jsme přitom velmi zvědavi, jak si země povede v novém roce, kdy by na silnice chtěla dotlačit abnormální množství elektromobilů. Pokud totiž kupující nemají dostatek financí ani na koupi plně vybaveného a prostorného sedanu, pak je rozhodně neutratí za předražený minivůz s omezeným dojezdem...
Během letošního roku se prodalo jen 556 kusů Citroënu C6. Francouzská značka tak logicky ukončila výrobu. V české nabídce však limuzína ještě zůstává, možná jen ze setrvačnosti
Zdroj: WordCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva