Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C6 je definitivně po smrti, Francie přišla o poslední velkou domácí limuzínu
20.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za prvních deset měsíců letošního roku značka prodala jen 556 kusů Citroënu C6. Jakákoliv další produkce tak byla zbytečná.
Co jsme v červenci naznačili, to se včera stalo nevyhnutelným skutkem - Citroënu C6 byl po sedmi letech vystrojen pohřeb. Důvod tohoto rozhodnutí přitom není třeba dlouho hledat. Od zahájení výroby v roce 2005 automobilka prodala jen 20 000 kusů, přičemž na prvních deset měsíců letošního roku připadá pouhých 556 kusů. Jakékoliv další zaměstnávání 250 zaměstnanců v továrně v Rennes tak postrádalo smysl. Samozřejmě, míněno ekonomicky.
Českého ceníku se tato novinka ještě nedotkla, pár skladových vozů tak zřejmě ještě Citroën někde najde. Ty přitom nabízejí jedinou konfiguraci, a to třílitrový turbodiesel o výkonu 241 koní spřažený s automatickou převodovkou. Cena 1 504 900 Kč za výbavu Exclusive (jedinými příplatky jsou střešní okno, paket Lounge a rozšířená záruka) by pak v rámci vánočních slev ještě mohla doznat značné slevy.
Ukončení výroby ovšem není pěkným vysvědčením pro Francii, která tímto přišla o poslední limuzínu s domácím pasem. Jediným větším sedanem ze země Galského kohouta se totiž stává Renault Latitude, tedy jen jiným logem opatřený korejský Samsung SM5. Ani tento model ovšem nedosahuje valných prodejů, neboť za letošní rok po něm sáhlo 3 792 zákazníků - o 39 % méně než loni.
Problémy francouzského automobilového průmyslu tedy pokračuje. Jsme přitom velmi zvědavi, jak si země povede v novém roce, kdy by na silnice chtěla dotlačit abnormální množství elektromobilů. Pokud totiž kupující nemají dostatek financí ani na koupi plně vybaveného a prostorného sedanu, pak je rozhodně neutratí za předražený minivůz s omezeným dojezdem...
















Během letošního roku se prodalo jen 556 kusů Citroënu C6. Francouzská značka tak logicky ukončila výrobu. V české nabídce však limuzína ještě zůstává, možná jen ze setrvačnosti
Zdroj: WordCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
VW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 2 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 4 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 5 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 7 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva