Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C6 (2005-2012): pokus o francouzský luxus míří pod drn
7.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vlajkovou loď francouzské automobilky Citroën letos čeká pohřeb. Protože ji lidé moc nechtěli, má už teď náběh stát se vzácnou klasikou.
Kouzelně výstřední Citroën C6 s hydro-pneumatikou, head-up displejem, bezrámovými okny a zadním konkávním sklem definitivně končí. Letos v prosinci Francouzi vyrobí poslední vůz, a pokud nějaký máte, možná se vyplatí pečlivě jej uskladnit do stodoly nebo klimatizované garáže. Už teď je z něj vzácnost. Od roku 2005, kdy se dostal do prodeje jako produkční verze studie C6 Lignage z roku 1999, se vyrobilo pouze 20 tisíc kusů. Kolik z nich stále jezdí, není známé, o moc více jich už ale nevznikne.
Noblesní potomek modelů DS a CX s délkou 4,9 metru vystřídal za svou kariéru jen málo motorů. Na začátku byl k mání se zážehovým třílitrem o výkonu 211 koní a šestiválcovým dieselem 2,7 s 204 koňmi. Později se objevilo ještě jedno naftové HDi s objemem 2,2 litru (170 k), ale ke konci své kariéry zůstal v cenících už jen novější 3,0 V6 HDi s výkonem 241 koní.
V této podobě a nejvyšší výbavě Exclusive se dochoval i v českém ceníku, odkud zatím nezmizel a pořád je k mání za 1,5 půl milionu. Cena je to v podstatě výprodejová, vždyť slabší C6 2,7 HDi stála před necelými šesti lety téměř o 200 tisíc více. A to byl asi jeden z hlavních problémů Citroënu. Zákazníci si dost dobře nedokázali představit, že by tohle auto mohlo konkurovat německým limuzínám Audi A6, BMW 5 a Mercedesu E, přestože mělo své přednosti v podobě plavného podvozku nebo originálního designu.


















Nástupcem C6 by se mohla stát sériová verze konceptu DS9
Velké Citroëny tímto patrně nekončí, akorát se vrátí svým označením ke kořenům - DS
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Dutch Round včera 12:45
- Honda Test Days 2025: otestujte motocykly Honda včetně novinek včera 10:02
- Startovní listina Le Mans 2025 včera 10:00
- Šéf Trackhouse Marks: „To je důvod, proč jsme přivedli Oguru“ 5.4.2025
- Cremona: Test WorldWCR 2. den 4.4.2025
Nejnovější články
Britové znovu zrušili zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2030. Sedm měsíců poté, co ho znovu zavedli
před 2 hodinamiNovou obří jachtu majitele Astonu Martin přesouvali prťavými kanály nizozemského městečka, perle za 4,5 miliardy klestili cestu 4 dny
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraŠéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.07. 22:05 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.07. 08:44 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.07. 08:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.06. 12:59 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.06. 12:09 - Stepan
- Onboard videa 04.06. 12:02 - brnenska.odchytova
- S větrem ve vlasech.... 04.05. 13:11 - jerry
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch