Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+: víc pruhů, víc adidas
8.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Takto to dopadá, když se to přežene s kreativitou. Citroën stvořil svůj vůbec nejúspornější vůz na bázi modelu C3, dal mu ale také vůbec nejšílenější myslitelný název.
Poslední generace C3 se trhem toulá již nějaký ten pátek, a tak má Citroën nejvyšší čas na šperkování její nabídky nějakými těmi zvláštními verzemi. Ta čerstvě představená je opravdu jedinečná, a to hned z několika důvodů.
Předně nese zcela hypertrofovaný název C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+. Nevíme, jak někoho napadlo vůz pojmenovat zrovna takto, pokud ale jde o sázku na první dojem, pak vyšla dokonale. I takové Lamborghini Gallardo LP570-4 Supertrofeo Stradale vypadá se svým jménem vedle zmíněné C3 jako hotové nedochůdče, problém ovšem nastane, pokud začnete zjišťovat, co se za daným označením skrývá. Zatímco v případě Lamborghini je to vskutku nejlepší z nejlepších silničních verzí, u Citroënu jde o něco na úrovni Fabie Greenline. A to už tak skvěle nezní.
Všechna ta písmenka totiž neznačí nic více než C3 vybavenou motorem 1,4 HDI s výkonem 70 koní, systémem start and stop a schopností rekuperovat nepatrnou část kinetické energie skrze alternátor. Označení Airdream jen shrnuje výše zmíněné podobně jako slůvko Greenline a zkratka EGS značí robotizovanou manuální převodovkou. VTR+ vyvolává zdání někdejších poloostrých verzí, v tomto případě ale jde jen o úroveň výbavy pro britský trh, kterou má smysl v názvu zmiňovat kvůli zvýšení apetitu potenciálních kupujících.
Proč se novinka s větším humbukem (poprvé prý byla vystavena na autosalonu ve Frankfurtu, ale nikdo si ji tam nevšiml...) poprvé představuje v Británii? Především tam totiž ocení schopnost vozu jezdit v kombinaci jen za 3,4 litru nafty na 100 km jízdy. Ne snad, že bychom nízkou spotřebu neocenili i my (však má jít o nejúspornější Citroën v historii), ale její ekvivalent v podobě emisí 87 g CO2 na kilometr přináší v tamních podmínkách řadu výhod jako je nižší míra zdanění nebo oproštění od londýnských poplatků za vjezd do centra. Vůz ovšem, snad s alespoň o trochu jednodušším názvem, bude k mání i na jiných místech Evropy. Zda se dostane i k nám je zatím nejisté, předpokládáme, že spíše nikoli. Pokud by se tak ovšem stalo, jistě by musel stát méně než britských 15 290 liber, tedy nějakých 450 tisíc korun. Za tuto cenu by zde mnoho parády nenadělal...

Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+. Ano, to jsme celou dobu mluvili o jednom autě...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Číňané ukázali, s čím skutečně chtějí ovládnout Evropu. Toto je jejich nový kombík se spalovacím motorem
26.3.2025Někdo nacpal do rodinného VW motor z policejního Passatu. Stvořil skrytou zbraň se stovkou za 4,8 s, teď ji prodává
26.3.2025Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 12:59 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle