Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën AirCross Lunar: Brazilci neletí na Měsíc, luna jen inspirovala
29.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncept Lunar dostal terénní pneumatiky, světle modré detaily, střešní boxy a cosi na způsob žebříku pro přístup k nim. Jinak je AirCross zvednuté C3 Picasso.
Citroën v Brazílii nabízí model AirCross, což je v podstatě off-roadově se tvářící C3 Picasso s větší světlou výškou a rezervním kolem upevněným na pátých dveřích. Pohon všech kol tu nehledejte, za AirCrossem pravděpodobně stojí podobný příběh, jako za ostatními minivozy s větší světlou výškou na jihoamerickém kontinentu - špatná kvalita silnic.
Návštěvníci autosalonu v Sao Paulu na stánku Citroënu uvidí koncept AirCross Lunar. Ne, Brazílie neletí na Měsíc za sponzoringu Citroënu, motor tohoto vozu stále potřebuje nasávat kyslík z okolní atmosféry. Název Lunar dostal koncept podle vnějšího designu, který je inspirován Měsícem, ale snad spíš filmy sci-fi než skutečnými věcmi, které doletěly na Měsíc a zase se vrátily.
Ve skutečnosti by případná sériová verze AirCrossu Lunar měla být o trochu schopnější v terénu. Dostala nová kola a terénní pneumatiky, střešní boxy, něco na způsob žebříku vpravo vzadu a rezerva se přestěhovala dovnitř vozu. Její místo na pátých dveřích zaujalo něco, co vypadá jako odolný kufřík. Jsou tu také dodatečné „ochranné” plasty a vzduchové kapsle na dveřích, jako má C4 Cactus. Bílá karoserie dostala také světle modré dekorativní detaily a poupravená světla.
Citroën se o tomto voze moc nerozepsal, v podstatě tak veškeré informace pramení ze dvou fotografií. Předpokládáme, že pod kapotou bude pracovat benzínová šestnáctistovka o 122 koních, spojená s manuální nebo automatickou převodovkou, stejně jako ve standardním Citroënu AirCross.



Citroën AirCross Lunar bude schopnější v terénu, na Měsíc skutečně nemíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
před 9 hodinamiMercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
včeraDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Nejčtenější články
Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
13.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025Sbohem, třícípá hvězdo. Mercedes právě odpravil sám sebe novým CLA, je to nevzhledné, lacině působící 2,1tunové zklamání
14.3.2025VW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
14.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva