Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Čínský automobilový průmysl dále roste, letos vyrobí více nových aut než ten evropský
5.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě před 12 lety Čína vyráběla jen 3,5 % celosvětové produkce. Letos už jí bude patřit jedna čtvrtina, podle Financial Times nejvíce ze všech zemí světa.
Černá mračna nad Evropou se asi jen tak nerozplynou. Nejen, že prakticky každý významnější trh hlásí výrazné propady, navíc se ani neblýská na lepší časy. Podle většiny analytiků by příští rok mělo být spíše hůře, což je přesný opak vývoje na trhu americkém. Ten podle nejnovějšího verdiktu společnosti R. L. Polk čeká v nejbližších čtyřech letech další zotavování a návrat do černých čísel, v Evropě se analytici přou spíše o to, jak mizerných čísel se podaří dosáhnout.
Starý kontinent to ovšem na plné čáře neprojíždí pouze na západě, ale také na východě. Podle zpráv Financial Times by totiž Čína měla letos vůbec poprvé v historii předstihnout Evropu nejen v prodeji (to už se stalo před několika lety) ale také ve výrobě nových automobilů. A to citelně. Tamní společnosti by totiž měly vyprodukovat na 19,6 milionu osobních a lehkých užitkových vozů, zatímco ty evropské pouze 18,3 milionu.
Čísla pochopitelně vycházejí z předpokladů automobilek, které nemusejí vyjít. Ale pokud někde nevyjdou, bude to spíše v Evropě. Stačí jen vzpomenout, jak loni v závěru roku svou výrobu redukoval Volkswagen či Peugeot. I proto šéf BMW Norbert Reithofer vidí podmínky v Evropě jako „velmi náročné“, zatímco jeho kolega ze švédského Volva Håkan Samuelsson rovnou prohlašuje, že „za evropský trh se už můžeme jen modlit“.
Tomu odpovídá dosavadní vývoj. A na mysli nemáme pouze loňský rok, kdy bylo v Evropě (do čehož se počítá Rusko a Turecko) vyrobeno 18,9 milionu vozů, zatímco v Číně 17,8 milionu, ale především střednědobý trend. Podle něj totiž Evropa v roce 2001 produkovala 35 % všech nových vozů na světě, letos to však bude zhruba 20 %. Čína naproti tomu v roce 2000 dodávala na světové trhy jen něco okolo 3,5 procenta nových vozů, letos by však svou produkcí měla dosáhnout na 23,8 %. Karty pro následující roky se zdají být rozdány jasně.
V Číně se letos poprvé v historii vyrobí více nových aut než v Evropě. Podle Financial Times o 1,3 milionu kusů
Zdroj: Financial Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva