Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Číňané vezou do Ženevy konkurenta nejlevnějších Škod a Dacií, mohou s ním rozbít bank
17.1.2024 | Petr Prokopec
Co slíbili, to plní, a tak už na sklonku února plně odhalí třetí generaci auta, které má v hledáčku největší subkompakty typu Škoda Fabia nebo Dacia Sandero. Nové MG3 nabídne spoustu muziky za nižší cenu, než je třeba zaplatit za základní litrovou Fabii, už teď si ho můžeme poprvé oficiálně prohlédnout.
Tradiční britská značka MG, aktuálně spadající pod čínskou automobilku SAIC, se u nás loni pěkně rozjela. Prodala totiž 2 609 nových aut, což ji řadí na velmi slušné 18. místo v celkovém pořadí, a to před Mazdu či Citroën. Letošní rok pak nejspíše bude ještě lepší už proto, že na český trh zatím nedorazil možná největší tahák značky, a sice čtyřmetrový hatchback MG3. Jeho absenci lze vysvětlit tím, že na premiéru druhé generace došlo již v roce 2011 a místní zastoupení nechtělo uvádět vůz, který to měl takříkajíc „za pár“.
Letos se totiž na ženevském autosalonu ukáže třetí generace, jenž dost možná rozbije bank kdekoli, kde se objeví. Třeba v rámci britského trhu značka chce, aby MG3 znovu patřilo mezi nejlevnější auta vůbec. Stát by mělo zhruba stejně jako Dacia Sandero, která u nás startuje na 296 400 Kč. I kdyby nicméně cena nakonec vystoupala někam k 350 tisícům korun, stále půjde o levnější vůz, než jakým je základní Škoda Fabia. A oproti ní Číňané nabídnou o poznání víc.
Začít můžeme u designu, který byl v nemalé míře ovlivněn sportovním MG Cyberster. Zejména příď tak působí dosti agresivně, a to pochopitelně jen v pozitivním slova smyslu. V případě boků a zádě pak sice již lze očekávat trochu větší umírněnost, ovšem stál je patrné, že Číňané se rozhodli vydat sportovním směrem. Ve srovnání se stávajícím provedením, které je spíše takové nemastné neslané, jde o příjemnou změnu. Přičemž zmiňovaná konkurence bude rázem působit nevýrazně.
Co se techniky týče, s čistě elektrickou verzí MG nepočítá. Místo toho značka naváže na současnou nabídku, jenž počítá se dvěma verzemi 1,5litrového čtyřválce. Změnou oproti druhé generaci však má být příchod mild-hybridní techniky. Když si přitom uvědomíme, že ona Fabia v základu za 369 900 Kč počítá pouze s atmosférickým litrovým tříválcem naladěným na 80 koní, pak je zjevné, že MG nebude vpředu jen o parník, ale rovnou o celou vltavskou kaskádu.
Aby toho nebylo málo, mluví se v rámci interiéru o příchodu 10,25palcové obrazovky multimédií, kterou lze nalézt již v elektromobilech MG4 a MG5. V jejich případě jde o součást standardní výbavy od toho nejnižšího stupně, což nejspíše bude platit také u nového spalovacího hatchbacku. Ostatně si jen stačí uvědomit, že SUV ZS disponuje v základu 10,1palcovou obrazovkou. A aktuálně lze tento model se 106 koňmi pořídit od 399 900 Kč.
Dost možná nás tedy čeká slušná bomba, jejíž cestu k úspěchu lemuje mnohem méně předsudků, než tomu kdy dříve bylo. V důsledku obrovského zdražení nových aut značek jako je Škoda a spol. už lidé nehledí na čínský původ tak negativně. Místo toho si uvědomují, že vozy jako MG3 jsou jednou z mála jejich šancí, jak nemusel lovit pouze v autobazarech.









Nové MG3 bude působit mnohem agresivněji než stávající provedení, oproti kterému navíc nabídne pod kapotou mild-hybridní ústrojí a uvnitř 10,25palcový displej multimédií. Přitom zřejmě bude stát méně než Škoda Fabia s atmosférickým litrovým tříválcem. Tomu se vážně nedá konkurovat. Foto: MG Motor
Zdroje: MG Motor, Auto Express
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
8.3.2025Obří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nejčtenější články
Dodge začal v zoufalosti nabízet nechtěný elektrický muscle car za 7 tisíc Kč měsíčně, ani to ho nemusí zachránit
8.2.2025Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
8.2.2025Ani jedno z nejslavnějších Ferrari historie nestačilo na to, aby se v aukci prodalo za tolik jako druhý nejdražší Mercedes
8.2.2025Ford loni prodělal na každém prodaném elektromobilu 1,27 milionu Kč. Ztráty rostou a porostou, letos prodělá ještě víc
9.2.2025Asi nejmíň nápadný ostrý kombík historie klame tělem, tak obří motor mu nehádá nikdo. Vznikly ho jen stovky a tento může být váš skoro nejetý
9.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva