Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chystané Audi Q6 možná „vrtí psem“, překvapivě se ukázalo v Neckarsulmu
26.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výhled budoucnosti dostal do vínku maximálně 503 koní, se kterými zvládne urazit více než 500 km. Stovku pak pokoří za pouhých 4,6 sekundy.
Volkswagen se v současné době potýká s nemalým skandálem, jenž se dotýká dieselových motorů. Mohlo by se tedy zdát, že tyto pohonné jednotky budou u německého koncernu zapovězeným tématem, alespoň do jistého rozhřešení kauzy. Po vzoru filmu „Vrtěti psem“ se proto takové Audi snaží odlákat pozornost zcela jiným směrem. Už na autosalonu ve Frankfurtu po vypuknutí Dieselgate přestavělo svou expozici tak, aby nehýřila diesely a podobně vyznívá i to, co automobilky zrovna provádí ve firemním autosalonu v Neckarsulmu. Ukazuje tam koncepční Q6, elektřinou poháněný vůz. Přitom opravdu není zvykem, aby vozy odhalující budoucí směřování značky byly vůbec vystavovány na podobných místech, natož pak tak krátce po debutu.
Pokud ovšem na celý skandál zapomeneme, pak můžeme jen zopakovat ta základní fakta, jež se týkají samotného vozu. Ten dostal do vínku trojici elektromotorů, které produkují maximálně 503 koní a 800 Nm točivého momentu při aktivaci funkce Overboost. S touto silou je přitom možné zrychlit z klidu na stovku za 4,6 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 210 km/h. Při využití stálého výkonu 435 koní je pak možné počítat s dojezdem přes 500 kilometrů, tedy alespoň podle prohlášení německé značky, která na vývoji lithium-iontových baterií spolupracovala se společnostmi LG Chem a Samsung SDI.
Mimo to automobilka dodává, že vyvinula i bezdrátové indukční dobíjení skrze technologii Audi Wireless Charging, přes nějž bude možné paket baterií dobít za 50 minut. Na další upřesňující údaje je ještě dostatek času, stejně jako na oznámení ceny, která bude známa až blíže k příchodu do showroomů na jaře 2018. Pro tuto chvíli tedy můžeme už jen zopakovat zbylá známá fakta týkající se konceptu - délku 4,88 metru, šířku 1,93 metru a výšku 1,54. Samotná karoserie se pak chlubí velice nízkým koeficientem odporu vzduchu (Cd 0,25), přičemž její záď zdobí světlomety z organických diod. Uvnitř pak nechybí dotykové displeje, které nahrazují prakticky všechna konvenční tlačítka a ovladače.
Novinkou jsou ale fotky z Neckarsulmu, tak se na ně podívejte, tohle by opravdu měla být budoucnost značky...







Budoucí Audi Q6 se jako koncept aktuálně ukázalo ve firemním fóru v Neckarsulmu
Zdroj: Audi Forum Neckarsulm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch