Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chris Harris protáhl svůj vlastní desetiválcový kombík BMW M5, s uječeným starouškem má ještě velké plány
7.3.2024 | Petr Prokopec
Věřte nebo ne, ale tohle auto má na krku dvacítku a už mladší nebude. Fakt, že se do něj i tak zamilovala hvězda zřejmě definitivně ukončeného Top Gearu, o jeho kvalitách něco vypovídá. A Harris má s autem velké plány.
Desetiválcový motor byl vždy poměrně velkou vzácností. Za poslední tři dekády totiž nenajdeme mnoho výrobců, kteří by jej nabídli. Z velké části přitom spadají pod koncern Volkswagen, neboť jednotkou V10 disponovalo Lamborghini Gallardo i Huracán, stejně jako spřízněné Audi R8. Německá automobilka jej pak implementovala i pod kapotu modelů S6, RS6 a S8. Mimo to desetiválec používalo také Porsche Carrera GT, stejně jako VW Touareg, v jehož případě šlo dokonce o dieselový motor.
Zapomenout nesmíme ani na Lexus LFA či Dodge Viper, jehož agregát americká automobilka využila také u pick-upu Ram SRT-10. Loni pak tyto řady rozšířil i McLaren, jehož Solus GT je čistě okruhovým vozem. Tím jsme nicméně prakticky na konci seznamu, zmínit již zbývá pouze jednu automobilku, a sice BMW. Mnichovští totiž pětilitrový agregát v roce 2005 napěchovali do motorového prostoru M5 E60/E61, stejně jako do spřízněného kupé a kabrioletu M6. Proč? Protože desetiválce tou dobou vyrábělo pro monoposty Formule 1 stáje Williams a i motor pro silniční M na nich byl volně založen.
Právě kombi z té éry si nyní pořídil Chris Harris, který naštěstí po konci Top Gearu není bez práce. Ve velké míře se věnuje svému pořadu Collecting Cars na Youtube i stejně nazvané společnosti zaměřené na prodej automobilových klasik. M5 Touring E61 mezi ty moderní už patří, na trh přišla už v roce 2004, přičemž vínový kousek, který Harris vzal na okruh, byl hojně používán. Najeto má totiž již 206 tisíc kilometrů, což Chrise poněkud znervóznilo - obával se totiž prasknutí řemene.
Technika nicméně nakonec vydržela, což jej ohromilo. „Motor v tomhle autě je patnáct šestnáct let starý. Ale je úžasný. Vím, že dle dnešních standardů, kdy vše má alespoň 650 koní, nejde o rychlý vůz. Nicméně 507 koní produkovaných atmosférickým desetiválcem lze považovat za zázrak, zvláště když jimi disponuje kombík. Můžeme být tedy šťastni, že takové věci máme,“ říká britský novinář.
Jen na motor ale Harris chválu nepěje. Jak dodává, u starších aut pro něj stále více začíná být důležitá jistá patina. Veškeré škrábance i větší problémy jsou prý výzvou, která jen upevní jisté romantické propojení mezi vozem a majitelem. S mnichovským kombíkem má proto velké plány. Automat ovšem manuálem nahrazen nebude, půjde o cosi „historického“. Jsme tedy zvědavi, čeho se ještě dočkáme.
M5 Touring nepovažuje Harris za zrovna pohledný vůz, s čímž řada lidí bude jistě souhlasit. Na motor V10 ovšem nedá dopustit. Foto: BMW
Zdroj: Collecting Cars@YouTube
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR včera 18:36
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 včera 16:00
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha včera 10:00
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech 20.12.2024
- MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi 20.12.2024
Nejnovější články
- Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
včera - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
včera - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
včera - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva