Chevrolet Cruze EV: korejský elektropokus

Z posledních zpráv se může zdát, že Chevrolet má v tuto dobu oči jen pro Paříž. Není to však pravda, čile k světu se má i jeho elektrická verze modelu Cruze, která se právě chystá vyrazit na asijské silnice.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Chevrolet Cruze EV: korejský elektropokus

21.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Chevrolet Cruze EV: korejský elektropokus

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z posledních zpráv se může zdát, že Chevrolet má v tuto dobu oči jen pro Paříž. Není to však pravda, čile k světu se má i jeho elektrická verze modelu Cruze, která se právě chystá vyrazit na asijské silnice.

Chevrolet oznámil start projektu, který má za cíl „bojem” prozkoumat uplatnitelnost elektrických automobilů na trhu. Základním prostředkem vedoucím k tomuto cíli bude flotila elektromobilů na bázi Chevroletu Cruze, která se má objevit hlavně v ulicích hlavního města Jižní Koreje, Soulu.

Automobilka se tak dočká tolik kýžené zpětné vazby z reálného života a informací o tom, jak zákazníci přijímají bateriové elektrické vozy a zjistí jejich jízdní návyky či způsoby nabíjení.

Elektrický Cruze EV nevypadá vůbec marně, když je vybaven elektromotorem s maximálním výkonem 150 kW. Vůz díky tomu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy a vyvinout nejvyšší rychlost 165 km/h. S kapacitou baterií 31 kWh (mimochodem, jsou uloženy pod podlahou a nezabírají zavazadlový prostor) už to tak slavné není, přesto automobilka při klidné jízdě slibuje dojezd až 160 km. Při trvalém využití maximálního výkonu (což zřejmě nebude v obvyklém provozu vůbec realizovatelné, nicméně pro představu) bude ale Cruze EV připomínat spíše Bugatti Veyron - energie z baterií se vyčerpá za nějakých 12 minut.

To je v dosti příkrém rozporu s dobou nabíjení - po připojení na běžnou domácí zásuvku s napětím 220V se Cruze EV dobije za 8 až 10 hodin. Cruze EV tak reprezentuje vcelku typický dnešní elektromobil - bude jistě tichý a uživatelsky přívětivý, vzhledem k poskytovanému výkonu motoru však není nijak zvlášť rychlý, s kapacitou baterií bude mít v reálném provozu velmi omezený dojezd a když už vám „šťáva” dojde, můžete vyrazit hledat hotel, abyste druhý den mohli dojet zase o kousek dále.

Pochopitelně, jde pouze o prototyp a automobilka jistě na zlepšení zmíněných parametrů zapracuje. Samotný projekt fakticky odstartuje koncem října a má se časem rozšířit nejen do dalších korejských, ale i do amerických měst.


Chevrolet Cruze EV: korejský elektropokus - 1 - Chevrolet Cruze EV 01Chevrolet Cruze EV: korejský elektropokus - 2 - Chevrolet Cruze EV 02

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.