Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou
26.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Až rok 2014 se má stát tím, ve kterém začne bojovat o přízeň zákazníků nová generace Chevroletu Corvette. Přesto už nyní známe část očekávaných specifikací.
Současný Chevrolet Corvette C6 má na trhu již odkrouceno své, do důchodu se ale ještě nechystá. Ostatně ani nemá důvod, modely Z06 2012 a ZR1 2012 po posledních úpravách citelně zlepšily své časy na Severní smyčce Nürburgringu a v poměru výkon/cena představují nadále zcela jedinečné nabídky. I tak ale General Motors musí myslet na to, co bude úspěšnou C6 následovat. Že to bude provedení C7 až tak nepřekvapí, ale kdy přijde a co nabídne?
Americké média o tom spekulují již dlouho a někdy i dosti divoce. V posledních letech přišla řeč na motor umístěný před zadní nápravou, pohon všech kol, přeplňovaný agregát, hybridní verzi nebo návrat provedení Stingray. A to všechno nejlépe už někdy v roce 2012. Jenže podle všeho z toho bude pravdou máloco.
Rozpovídali se o tom Ed Welburn, designový šéf GM, a Mark Reuss, šéf severoamerické části koncernu. Ti sice na jednu stranu přiznávají, že nový vůz bude muset být zásadně odlišný, aby oslovil více než necelých 13 000 zákazníků, kteří si jej pořídili loni, na druhou stranu si ale rozhodně nepřejí, aby se zcela odchýlil od svých tradic. Welburn ke své části práce na C7 řekl: „Každý by chtěl navrhnout design nové Corvette, ale je to těžký úkol. Chcete, aby vzhled byl nový, ale zároveň jasně říkal, že před sebou máte Corvette. A nechcete být tím chlápkem, který to zkazil...” Tento muž již dříve zmínil dělené zadní okno a další detaily připomínající klasickou Corvette Stingray z roku 1963, a tak se dá předpokládat, že novinka nabídne právě mix této klasiky a současných designových trendů. Ostatně již koncept Corvette Stingray z roku 2009 kráčel touto cestou.
Reuss potvrdil, že po stránce techniky zůstane vůz věrný klasické konfiguraci s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Dále naznačil, že zbylé části pohonu by též měly být spíše evolucí než revolucí - počítá se s atmosféricky plněným osmiválcem, třebaže menšího objemu, kterému k vyšší efektivitě pomůže proměnné časování ventilů a přímé vstřikování paliva do válců.
Nejnovější spekulace pak hovoří o tom, že vůz po vzoru nového Porsche 911 vsadí na sedmistupňovou manuální převodovku, aby se dále zlepšily výsledky vozu při měření normované spotřeby, jenž bude brzy i v USA tvrdě regulována. Mělo by tedy stejně jako u Porsche jít o rozložení převodů (řekněme) 6+1, tedy šest efektivních s jedním „rychloběhem”. Pro americké zákazníky to ovšem nebude nic nového, neboť dnešní Corvette má sice šestistupňový „manuál”, i ten ale disponuje velmi dlouhým posledním převodem následujícím pět standardně rozložených.
Jisté v tuto chvíli je, že s ohledem na plánovanou stavbu vozu ve zcela novém závodě GM v Bowling Green v Kentucky se nové 'Vette nedočkáme dříve než za dva roky, neboť ještě modelový rok 2013 bude vyhrazen současnému provedení. A do poloviny skutečného, tedy kalendářního roku 2013 může GM s jeho nástupcem vozem ještě leccos vymyslet. Počítejte ale s tím, že vás o dalších avizovaných specifikacích budeme průběžně informovat.
Chevrolet Corvette Stingray Concept v podobě, v jaké se objevil na autosalonu v Detroitu v roce 2009 a jeho lehce modifikované provedení pro film Transformers, kde ztvárnil roli Autobota Sideswipe
Zdroje. GM, Automotive News, Inside Lane
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva