Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette C7 dostal osmistupňový automat verze Z06, snižuje spotřebu i hmotnost
7.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová převodovka sice má jen jednu spojku, řadí však rychleji než PDK od Porsche. Zájemci o ni si ale budou muset připravit více peněz.
Americkou sportovní legendu jste si doposud mohli pořídit buď se sedmistupňovým manuálem či automatickou převodovkou. Ta však rozhodně nepatřila mezi nejmodernější, nejúspornější, nejlehčí nebo nejrychleji řadící. Pro Chevrolet tak musela být potupa sledovat i Volkswagen Amarok, neboť německý pick-up se již může chlubit hned osmi rychlostními stupni, zatímco mnohem výkonnější a rychlejší Corvette C7 Stingray jich má pouze šest. Či bychom spíše měli napsat, že jich měla pouze šest.
Modelový rok 2015 je totiž již možné objednat s osmistupňovým automatem 8L90, který pod kapotu dostala verze Z06. Podle General Motors má přitom tato převodovka snížit dálniční spotřebu o 8 % oproti staršímu automatu, jež stejnou disciplínu zvládal za 8,4 l/100 km. Žádná konkrétní data ale bohužel nepadla, na upřesnění technických parametrů si tedy musíme chvíli počkat. Aktuálně je totiž jisté pouze tolik, že díky hliníku a hořčíku hmotnost převodovky poklesla o čtyři kila.
Co je ovšem podstatnější, to jsou časy potřebné k přeřazení. Přestože se jedná o převodovku s tradičním hydraulickým ovládáním, podle GM se změna rychlostních stupňů odehraje rychleji než u PDK od Porsche. A to klidně až o nějakých osm setin sekundy (při řazení pod plným plynem směrem nahoru), čímž dostává na frak mýtus, že americké vozy ve srovnání s těmi evropskými nabízejí jen podřadnou techniku.
Souběžně s těmito fakty asi nebude překvapením, když zmíníme, že modely s novým automatem vůči dosavadnímu provedení lehce podraží. A to přesto, že oproti zmiňované Corvette Z06 musela být převodovka určená pro standardní provedení poupravena kvůli nižšímu točivému momentu. Spolupracuje také s novou spojkou, tím ale odlišnosti končí. Na samotné ceny si pak stejně jako v případě technických dat musíme počkat.
Nový automat je lehčí, úspornější i rychlejší. Bude však také dražší
Sedmá generace Corvette C7 byla dosud k mání se sedmistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem. Pro modelový rok 2015 však samočinná převodovka nabídne o dva stupně navíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva