Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette C7 dostal osmistupňový automat verze Z06, snižuje spotřebu i hmotnost
7.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová převodovka sice má jen jednu spojku, řadí však rychleji než PDK od Porsche. Zájemci o ni si ale budou muset připravit více peněz.
Americkou sportovní legendu jste si doposud mohli pořídit buď se sedmistupňovým manuálem či automatickou převodovkou. Ta však rozhodně nepatřila mezi nejmodernější, nejúspornější, nejlehčí nebo nejrychleji řadící. Pro Chevrolet tak musela být potupa sledovat i Volkswagen Amarok, neboť německý pick-up se již může chlubit hned osmi rychlostními stupni, zatímco mnohem výkonnější a rychlejší Corvette C7 Stingray jich má pouze šest. Či bychom spíše měli napsat, že jich měla pouze šest.
Modelový rok 2015 je totiž již možné objednat s osmistupňovým automatem 8L90, který pod kapotu dostala verze Z06. Podle General Motors má přitom tato převodovka snížit dálniční spotřebu o 8 % oproti staršímu automatu, jež stejnou disciplínu zvládal za 8,4 l/100 km. Žádná konkrétní data ale bohužel nepadla, na upřesnění technických parametrů si tedy musíme chvíli počkat. Aktuálně je totiž jisté pouze tolik, že díky hliníku a hořčíku hmotnost převodovky poklesla o čtyři kila.
Co je ovšem podstatnější, to jsou časy potřebné k přeřazení. Přestože se jedná o převodovku s tradičním hydraulickým ovládáním, podle GM se změna rychlostních stupňů odehraje rychleji než u PDK od Porsche. A to klidně až o nějakých osm setin sekundy (při řazení pod plným plynem směrem nahoru), čímž dostává na frak mýtus, že americké vozy ve srovnání s těmi evropskými nabízejí jen podřadnou techniku.
Souběžně s těmito fakty asi nebude překvapením, když zmíníme, že modely s novým automatem vůči dosavadnímu provedení lehce podraží. A to přesto, že oproti zmiňované Corvette Z06 musela být převodovka určená pro standardní provedení poupravena kvůli nižšímu točivému momentu. Spolupracuje také s novou spojkou, tím ale odlišnosti končí. Na samotné ceny si pak stejně jako v případě technických dat musíme počkat.
Nový automat je lehčí, úspornější i rychlejší. Bude však také dražší
Sedmá generace Corvette C7 byla dosud k mání se sedmistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem. Pro modelový rok 2015 však samočinná převodovka nabídne o dva stupně navíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva